جوابیه موسسه مدیریت آتیه امید به یک خبر

در پی انتشار خبری با تیتر "کارزار «مطالبه صنفی کارکنان بانک مسکن»" در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در دیدارنیوز، موسسه مدیریت همیاری آتیه امید، جوابیه‌ای بر این خبر به تحریریه دیدارنیوز ارسال کرده است.

کد خبر: ۱۴۵۸۷۷
۱۴:۲۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: در پی انتشار خبری با تیتر "کارزار «مطالبه صنفی کارکنان بانک مسکن»" در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در دیدارنیوز، موسسه مدیریت همیاری آتیه امید، جوابیه‌ای بر این خبر به تحریریه دیدارنیوز ارسال کرده که مطابق قانون مطبوعات و رسانه‌ها منتشر می‌شود. متن این پاسخ را در ادامه بخوانید:

 

خبرگزاری دیدار نیوز

با سلام و احترام؛

در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ آن خبرگزاری مطلبی با عنوان " کارزار مطالبه صنفی کارکنان بانک مسکن" منتشر کرده است.

از آنجا که متاسفانه این مطلب با اشاره به کارزاری که مدعی بیان اعتراض تعدادی از کارکنان و بازنشستگان بانک مسکن شده، حاوی مطالب کذب و بی اساس متعددی می‌باشد، خواهشمند است به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات این پاسخ در اسرع وقت منتشر گردد.

  • تخلفات نسبت داده شده به ارکان موسسه مدیریت همیاری آتیه امید، بی اساس بوده و قویاً تکذیب می‌شود.
  • عضویت در صندوق‌های رفاهی کارکنان بانک مسکن از جمله صندوق تامین آتیه اختیاری می باشد. کارکنان بانک مسکن همزمان با استخدام در بانک، فرم درخواست عضویت در صندوق ها را تکمیل و امضا نموده که نسخه ای از آن در پرونده پرسنلی کارکنان نگهداری می شود. همچنین آنان می توانند پس از عضویت طبق مقررات و با رعایت شرایط آن از ادامه عضویت انصراف دهند؛ لذا " اجبار در عضویت و اجبار در تداوم عضویت" تکذیب می شود.

منابع صندوق های رفاهی به منظور سرمایه گذاری به حساب موسسه واریز شده که منافع قابل توجهی برای اعضا دربر داشته است.

  • کل سود تحصیل شده از جمله ۹۰۰ میلیارد تومان سود خالص سال مالی ۱۳۹۹ به علاوه ارزش افزوده حاصل از سرمایه گذاری‌های موسسه متعلق به اعضا (کارکنان شاغل و بازنشستگان بانک مسکن) می‌باشد که بر مبنای مقررات صرف ایفای تعهدات صندوق‌ها می‌گردد.

یکی از اهداف اصلی موسسه تقویت توان مالی و معیشتی اعضا در زمان بازنشستگی می باشد.

تعهدات موسسه نظیر پرداخت مبلغی یکجا همزمان با بازنشستگی اعضا و پرداخت مستمری ماهیانه (کمک معیشت) پس از بازنشستگی ( به عنوان مکمل پوشش بازنشستگی پایه) و ... به صورت کامل و بدون هیچگونه تاخیری انجام شده است.

  • اطلاعات مالی و عملکردی موسسه و گزارش حسابرس مستقل و بازرس به شیوه های گوناگون نظیر انتشار در نشریه رسمی بانک مسکن و مشارکت در جلسات حضوری و مجازی و ارائه گزارش عملکرد و پاسخگوئی و همچنین ارائه صورت وضعیت اختصاصی برای هریک از اعضا و بارگزاری اطلاعات مالی مذکور در پایگاه اینترنتی موسسه و ... به صورت مستمر اطلاع رسانی می گردد. لذا عبارت " این موسسه تا کنون هیچگونه پاسخگوئی نداشته" کذب محض است.
  • ادعای منتشر شده تحت عنوان: " پرداخت پاداش و تسهیلات به اعضا هیئت امنای موسسه (اعضای هیئت مدیره بانک مسکن)" کذب محض می باشد.

بر مبنای اساسنامه موسسه به اعضای هیئت امنا تنها حق حضور در جلسات تعلق می‌گیرد. طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده حق حضور هریک از اعضای هیئت امنا در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای یک سال تعیین و پرداخت شده است و هیچگونه مبلغ دیگری به اعضای هیئت امنا پرداخت نشده است.

  • موسسه فاقد سهامدار بوده و طبق مقررات به صورت هیئت امنائی اداره می شود. کارکنان شاغل و بازنشستگان بانک مسکن اعضای موسسه می باشند.

نحوه اداره، اعمال رای و حاکمیت در موسسه دقیقا مطابق اساسنامه و سایر مقررات و با رعایت مصالح همه ذینفعان صورت پذیرفته است.

  • " انتصاب مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در زمان کشف اختلاس بزرگ مشهور، به سمت مدیرعامل صندوق تامین آتیه کارکنان بانک مسکن" کذب محض می باشد.
  • ادعاهای مطرح شده، شامل :" پرداخت هزینه معاملات شخصی از محل وجوه متعلق به کارکنان عضو صندوق تامین آتیه " ، "پرداخت پاداش و تسهیلات اعطائی به هر فرد دلخواه توسط هیئت مدیره موسسه" و " اختلاس، تبذیر و ریخت و پاش های صورت گرفته" به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس موسسه؛ همگی کذب محض می‌باشد.
  • در کارزار مطالب کذبی نیز به بانک مسکن نسبت داده شده، هرچند موسسه به دلیل ارتباط با بانک از بی‌اساس بودن آن مطالب مطمئن می باشد لیکن قاعدتا پاسخگوئی آن ها به عهده موسسه نبوده، فلذا در این پاسخ به آنها پرداخت نشده است.

در پایان هرچند آن خبرگزاری مطلب سایت کارزار را منتشر نموده ولی از یک رسانه حرفه ای انتظار می‌رود، پیش از انتشار اینگونه مطالب ابتدا نسبت به تحقیق و راستی آزمائی اقدام و سپس مطلب را منتشر نماید که متاسفانه به این نحو اقدام نشده است.

لازم به ذکر است، با توجه به نشر اکاذیب و ایراد اتهامات واهی نسبت به موسسه و اشخاص مرتبط ، پیگیری قانونی موضوع ، حق موسسه می‌باشد.

 نادر قاسمی ایمنی، مدیرعامل

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: