بارسا - یونایتد؛ نبردی در حد لیگ قهرمانان!

نبرد دیدنی، پرگل و جذاب غول‌های اسپانیا و انگلیس در ورزشگاه نوکمپ چیزی از لیگ قهرمانان اروپا کم نداشت و فراتر از لیگی بود که اسمش اروپاست و تیم‌های ناکام لیگ قهرمانان در آن حضور دارند!

کد خبر: ۱۴۵۳۴۹
۱۰:۴۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

دیدارنیوز: تقابل جذاب بارسلونا و منچستر یونایتد در نوکمپ با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

مهم‌ترین مسابقه پنج‌شنبه شب فوتبال اروپا بین بارسلونا و منچستر یونایتد با نتیجه مساوی به اتمام رسید. از دور پلی‌آف یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ میزبان شاگردان اریک تن هاخ بود که این مسابقه با یک تساوی ۴ گله تمام شد. فرم بی‌نظیر هر ۲ تیم در بازی‌های داخلی اخیر، انتظارات دوستداران فوتبال از این مسابقه را بالا برده بود و داخل زمین، حداقل در نیمه دوم این انتظارات به خوبی برآورده شد.

واکنش‌های دیدنی آندره ترشتگن در نیمه اول مانع گلزنی یونایتد شد و بارسلونا در ابتدای نیمه دوم با ضربه سر مارکوس آلونسو از حریف پیش افتاد. برتری میزبان البته دوامی نداشت و مارکوس راشفورد خیلی زود نوار کلین‌شیت‌های متوالی بلوگرانا را پاره کرد. قبل از اینکه ۱۵ دقیقه از ابتدای نیمه دوم بگذرد، گل به خودی کونده روی پاس برونو فرناندس، منچستر یونایتد را پیش انداخت. در حالی که تمرکز از دست رفته بازیکنان و سکو‌های ساکت‌شده نوکمپ، نشانه‌های خوبی برای بارسا به شمار نمی‌رفت، شاگردان ژاوی ارناندس با گل رافینیا به بازی برگشتند. تلاش‌های پی‌درپی آن‌ها در دقایق پایانی برای پیش افتادن مجدد بی‌فایده بود و مسابقه در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.

آغاز محتاطانه
بازی با یک دقیقه سکوت به احترام جانباختگان زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه آغاز شد. نخستین حمله جدی منچستر یونایتد با شوت ناموفق فرناندس و دفاع آلبا روی ضربه مالاسیا از دست رفت؛ پیش از آن که حرکت زیبای گاوی، لواندوفسکی را در موقعیت شوت‌زنی قرار دهد؛ هرچند شلیک مهاجم لهستانی به تیر نزدیک با واکنش دخیا همراه شد. ضربه آزاد آلونسو از بالای دروازه به بیرون رفت؛ درست مانند والی پرسرعت لواندوفسکی روی پاس پدری با ضربه سر. دقایقی بعد، شوت سانچو روی پاس وان بیساکا هم با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. ترشتگن یک موقعیت مسلم گلزنی را از وگهورست گرفت. پاس در عمق دیدنی برونو فرناندس در میانه محوطه جریمه به مهاجم هلندی رسید، اما او در شکست دادن دروازه‌بان ۳۰ساله ناکام ماند؛ درست مثل کاسمیرو که ضربه سر او روی ارسال برونو فرناندس، راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد.

شب خوب آلبا و ترشتگن
واکنش‌های دیدنی ترشتگن، حملات یونایتد را یکی پس از دیگری نافرجام گذاشت. واکنش آکروباتیک او روی شوت راشفورد مسلما یکی از بهترین مهار‌های این مرحله از رقابت‌های لیگ اروپا بود. جیدن سانچو بعد از توپ‌گیری از کونده، مهاجم شماره ۱۰ یونایتد را صاحب توپ کرد، اما ضربه راشفورد راهی به دروازه پیدا نکرد. درخشش ترشتگن و دخیا، باعث شد نیمه نخست بدون گل به اتمام برسد. جوردی آلبا، کاپیتان ۳۳ ساله بلوگرانا با موفقیت رهبری تیمش در این مسابقه حساس را به عهده گرفته بود. او تا پایان نیمه اول بیش‌تر از هر بازیکن دیگری (۵۰ بار) توپ را لمس کرد و با ۱۷ پاس موفق در یک‌سوم دفاعی حریف در این زمینه هم بهترین بود. آلبا با موفقیت در هر ۳ دوئل اقدام‌شده و ثبت آمار فوق‌العاده ۱۰ بازپس‌گیری توپ شب درخشان خود را تکمیل کرد.

طوفان ۳ دقیقه‌ای
تا پایان نیمه نخست، بارسلونا مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما یونایتد تیم برتر زمین بود. نیمه دوم با حملات متوالی ۲ تیم آغاز شد. شوت محکم رافینیا با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. ضربه پشت پای ناموفق وگهورست اتفاقی به جیدن سانچو رسید. هرچند هافبک سابق دورتموند در هدف قرار دادن دروازه ترشتگن ناکام بود، اما چند دقیقه بیش‌تر تا شکسته‌شدن طلسم دروازه‌ها باقی نمانده بود. روی کرنر ارسالی توسط رافینیا، مارکوس آلونسو با یک ضربه سر محکم توپ را روانه دروازه دخیا کرد، دروازه‌بان اسپانیایی در پوشش تیر نزدیک ناکام ماند و بارسا پیش افتاد. رکورد خارق‌العاده کلین‌شیت‌های متوالی بارسا برای هواداران یونایتد نگران‌کننده بود، اما برتری بلوگرانا تنها ۳ دقیقه دوام آورد. با ۲ پاس مستقیم سریع توپ از میانه میدان به مارکوس راشفورد رسید و یکی از آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر فوتبال جهان در عبور دادن توپ از خط دروازه بارسا هیچ خطایی نداشت. ضربه محکم او از کنار دست ترشتگن گذشت و کار به تساوی کشیده شد. این بیست‌ودومین گل راشفورد در این فصل بود؛ بیش‌تر از هر فصل دیگر در دوران حرفه‌ای او.

از عرش به فرش
بلافاصله بعد از گل تساوی، راشفورد شانس گلزنی مجدد را هم از داخل محوطه به دست آورد، اما ضربه او توسط آلونسو بلوکه شد. پیش از آن که شوت پرسرعت رافینیا از فاصله ۲۳ متری با واکنش مناسب دخیا همراه شود. یونایتد حرارت همیشگی خود را به دست آورده بود و خیلی زود به گل برتری هم رسید. روی یک کرنر کوتاه، راشفورد با جا گذاشتن رافینیا توپ را به برونو فرناندس سپرد و پاس عرضی خطرناک او به دهانه دروازه، پیش از آنکه به مهاجمان پرتعداد سفیدپوش برسد با برخورد به ژول کونده درون دروازه ترشتگن قرار گرفت. سکوت مرگباری بر سکو‌های نوکمپ حاکم شده بود؛ تیم میزبان خیلی زود برد شیرین و ارزشمند را با باخت عوض کرده بود. دروازه بارسلونا در عرض ۵ دقیقه ۲ بار باز شد؛ درست به اندازه مجموع ۷۹۰ دقیقه قبل از آن در تمام رقابت‌ها.

بازگشت بارسا
اعلام نشدن پنالتی روی راشفورد و خطای فرد روی گاوی پشت محوطه جریمه منجر به توقف بازی و اعتراض بازیکنان ۲ تیم شد. کاسیمیرو و تن هاخ کارت زرد گرفتند، اما ضربه بلند لواندوفسکی راهی به دروازه پیدا نکرد، درست مانند شوت سرکش فرد از پشت محوطه جریمه بارسا. در حالی که نیمی از نیمه دوم گذشته بود، ژاوی تلاش کرد با وارد کردن کریستینسن، بالده و فاتی به زمین، جریان بازی را تغییر دهد. گاوی به دلیل کشیدن پیراهن بازیکن حریف، اخطار گرفت و بازی بعدی را از دست داد. او در این مسابقه بیش‌ترین تکل (۴)، بیش‌ترین دوئل موفق (۱۳)، بیش‌ترین تکل (۴)، بیش‌ترین خطای گرفته شده (۵) و بیش‌ترین لمس توپ بازیکنان بارسا در محوطه جریمه حریف (۵) را به نام خود ثبت کرد و غیبت او در نتیجه بازی برگشت تأثیرگذار خواهد بود؛ البته بخت با تیم او یار بود و در حالی که تنها ۱۴ دقیقه به پایان مسابقه مانده بود، بارسلونا بار دیگر نتیجه را برگرداند. کونده با توپ‌گیری از واران و ثبت پاس گل، اشتباهات مکرر و گل به خودی خود را جبران کرد. ارسال رافینیا از سمت راست محوطه جریمه بدون برخورد به واران یا لواندوفسکی راهی دروازه دخیا شد تا بازی بار دیگر مساوی شود. دقایقی بعد و روی اشتباه دی‌یونگ، مارکوس راشفورد یک موقعیت عالی به دست آورد، اما ضربه او به کنار دروازه ترشتگن رسید، پیش از آن که هوشیاری دخیا ۲ موقعیت متوالی میزبان را خنثی کند؛ نخستین بار ضربه سر رافینیا روی شروع مجدد بلند و سریع ترشتگن و بار دوم کرنر حاصل از همان دفع توپ.

پایان طوفانی
دقایق پایانی با سلطه کامل بارسا بر توپ و میدان دنبال شد. برخورد توپ از فاصله نزدیک به دست بازشده وان‌بیساکا، نه توسط مائوریتزیو ماریانی و نه توسط VAR پنالتی تشخیص داده نشد و بلافاصله بعد از اعتراضات شدید ژاوی، روی شروع مجدد همان توپ، دفع عجیب و ناموفق کاسمیرو به تیر عمودی سمت چپ دروازه برخورد کرد. ثانیه‌هایی بعد و در ادامه همان حمله با ارسال از سمت چپ، شوت چکشی آنسو فاتی از فاصله ۹ متری با واکنش دیدنی دخیا همراه شد تا خطر به شکلی باورنکردنی از بیخ گوش میهمان بگذرد. در حالی که ۳ دقیقه از وقت‌های تلف‌شده گذشته بود، شوت فاتی از پشت محوطه با برخورد به مدافعان از کنار دروازه به کرنر رفت؛ درست مثل ضربه سر آرائوخو روی ارسال فران تورس تازه‌وارد در آخرین ثانیه‌های مسابقه. تلاش‌های دیرهنگام آبی‌اناری‌ها بی‌فایده بود و بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید تا تکلیف کار در بازی برگشت و استادیوم اولدترافورد مشخص شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: