امیرعبداللهیان: توافقات بسیار خوبی بین ایران و چین حاصل شد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «توافقات بسیار خوبی در خصوص رفع موانع برای اجرای کامل این برنامه بین دو رئیس جمهور حاصل شد. خوشبختانه وزرای ذی‌ربط و به ویژه تیم اقتصادی دو دولت هم حضور داشتند.»

کد خبر: ۱۴۵۲۹۲
۱۳:۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه رئیس جمهور به چین سفر کرده است، در حاشیه دیدار‌های خود درباره دیدار روسای جمهور ایران و چین گفت: فرصت دیدار و گفتگو‌های روز گذشته شی جین پینگ و رئیسی کمک کرد که به طور کامل یکبار ابعاد متنوع همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و چین در سطح سران دو کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سند جامع همکاری‌های بلند مدت بین دو کشور گفت: توافقات بسیار خوبی در خصوص رفع موانع برای اجرای کامل این برنامه بین دو رئیس جمهور حاصل شد. خوشبختانه وزرای ذی‌ربط و به ویژه تیم اقتصادی دو دولت هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما خیلی خوشبین هستیم که در چارچوب این گفتگو‌هایی که انجام شد و توافقاتی که به عمل آمد شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی بین دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه با "چین گانگ"، وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ایران برای توسعه روابط با چین اهمیت زیادی قائل است، گفت: ایران آماده همکاری با چین برای اجرای توافقات مهم سران دو کشور و حصول اطمینان از به نتیجه رسیدن سند همکاری جامع دو کشور است.

وی همچنین آخرین پیشرفت‌ها در مذاکرات احیای برجام را بیان کرده و از نقش سازنده چین قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: