سرپرست پارک بوجاق خبر داد

مهاجرت بیش از ٣٠ هزار پرنده مهاجر به پارک ملی بوجاق گیلان

سرپرست پارک ملی بوجاق از مهاجرت بیش از ٣٠ هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به این پارک ملی خبر داد و گفت: سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق آغاز شده است.

کد خبر: ۱۴۴۳۸۵
۱۷:۴۲ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، احسان باقری پور، سرپرست اداره پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق، گفت: شرایط آب و هوایی و امنیت خوب در پارک ملی بوجاق کیاشهر سبب افزایش مهاجرت بیش از یک و نیم برابری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان در پارک ملی بوجاق آغاز شده است، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهند آمار مهاجرت پرندگان نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم گیری داشته است؛ به نحوی که در سال گذشته حدود ۲۰ هزار قطعه از انواع پرندگان برای زمستان گذرانی به بوجاق مهاجرت کرده بودند.

سرپرست پارک بوجاق ادامه داد: در سال جاری به دلیل مطلوب بودن شرایط زیستی برای پرندگان مهاجر، بیش از ۳۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله ۱۴۰۰ قطعه گونه کم نظیر آنقوت جهت زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کرده اند.

باقری پور تصریح کرد: هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا دام گذاری در پارک ملی بوجاق صادر نمی‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش دیدار؛ تالاب بوجاق بخشی از پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق و بزرگترین پارک ملی آبی - خاکی ثبت شده در فهرست پارک‌های ملی ایران است که زیستگاه پرندگان آبزی مهاجر مانند آنقوت، فلامینگو، پلیکان، قو، اردک، انواع غاز، سنقر تالابی، عقاب دریایی و پرندگان خشکی زی مانند قرقاول، زنبورخوار، دلیجه و سنگ چشم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: