دهمین قهرمانی جوکوویچ در اوپن استرالیا؛ برابری با «رافا» و بازگشت به بام جهان!

نواک جوکوویچ، تنیس‌باز قدرتمند صربستانی با فتح دهمین قهرمانی خود در تنیس آزاد استرالیا، با رکورد ۲۲ گرند اسلم رافائل نادال اسپانیایی برابری کرد و بار دیگر در جایگاه نخست رده بندی مردان قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۴۳۷۸
۱۷:۰۴ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

دیدارنیوز: اسطوره صربستانی با فتح اوپن استرالیا به ۲۲ـمین گرند اسلم خود رسید.

تنیسفا نوشت: «نواک جوکوویچ با پیروزی ۳ بر صفر مقابل استفانوس سیتسیپاس عنوان قهرمانی رقابت‌های اوپن استرالیا ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

در دیدار پایانی این رقابت‌ها که ظهر امروز در ورزشگاه راد لیور برگزار شد، تنیس‌باز ۳۵ ساله صرب با نمایشی پرقدرت حریف یونانی خود را سه ست متوالی و با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۷-۶ مغلوب کرد تا با یک قهرمانی دلچسب و شیرین به گرند اسلم محبوبش باز گردد.

دهمین قهرمانی اوپن استرالیا برای نوله که سال قبل به علت واکسینه نشدن از این کشور اخراج شد اهمیت زیادی داشت و او با حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در فینال این گرند اسلم بار دیگر ثابت کرد قهرمان بلامنازع ملبورن است.

با این پیروزی، صربیناتور تعداد گرند اسلم‌های خود را به عدد ۲۲ رساند و با رافائل نادال رقیب دیرینه‌اش برابری کرد. این دو اسطوره تنیس جهان حالا مشترکا رکوردار قهرمانی در این مسابقات چهارگانه هستند.

جوکوویچ حالا بعد از نادال و مارگارت کورت سومین بازیکنی در تاریخ تنیس است که تعداد عناوین خود در یک گرند اسلم دو رقمی می‌کند. در این زمینه نادال با ۱۴ عنوان اوپن فرانسه رکورددار است.

با ۲۰۰۰ امتیازی که تنیس‌باز ۳۵ ساله صرب از این گرند اسلم کسب کرد، در رده‌بندی جدید که فردا منتشر می‌شود او بعد از ۸ ماه بار دیگر به صدر رده‌بندی مردان تکیه خواهد زد.

سیتسپاس: جوکوویچ بزرگترین تنیس‌باز تاریخ است

بازیکن یونانی در مراسم اهدای جام خطاب به جوکوویچ گفت: «نمی‌دانم چه بگویم. دستاورد‌های تو به خودی خود گویا است و آمار و ارقام آن را نشان می‌دهد. به تو تبریک می‌گویم و بابت تمام کار‌هایی که برای ورزش ما انجام دادی تحسینت می‌کنم. تو باعث شدی من به بازیکن بهتری تبدیل شوم.»

او ادامه داد: «تو یکی از بهترین‌های تنیس هستی و از نظر من تو بزرگترین بازیکنی در تاریخ هستی که تاکنون راکت تنیس را در دست گرفته است.»

نواک جوکوویچ بعد از قهرمانی شماره ۱۰ در ملبورن:

«این دوره از مسابقات یکی از چالش‌انگیزترین مسابقاتی بود که تا به حال در آن شرکت کرده‌ام. بعد از آنکه سال گذشته نتوانستم بازی کنم، امسال برگشتم و می‌خواهم از تمام افرادی که به گرمی از من استقبال کردند تشکر کنم. بی‌علت نیست که من همیشه بهترین تنیس خود را در این استادیوم به نمایش گذاشته‌ام.»

او که در طول مسابقات از مصدومیتی در ناحیه همسترینگ رنج می‌برد ادامه داد: «این یک سفر طولانی بود. تمام تیم و خانواده‌ام می‌دانند که در چهار پنج هفته گذشته چه چیزی را پشت سر گذاشته‌ایم و به همین خاطر این احتمالاً بزرگترین پیروزی زندگی من است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: