تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح انتخابات مجلس با ۱۴۶ رای موافق و ۵۹ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع موافقت کردند.

کد خبر: ۱۴۴۳۵۲
۱۱:۰۲ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

دیدارنیوز: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.

خانه ملت نوشت: «نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با کلیات این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع موافقت کردند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس درخصوص این طرح اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ کردند و از آن سال تاکنون اصلاحات قانون انجام نشده است و قانون فعلی به روال سابق پیش می‌رود.

وی افزود: ما با دولت، پژوهشکده‌های مرتبط و وزارت کشور برای تدوین و ارائه این طرح هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و جلساتی را برگزار کردیم و نهایتاً این طرح با نظر آن‌ها در مجلس مطرح شد و حالا دولت نیز موافق آن است و به نوعی نظر کارشناسان و مجری را در مورد آن دریافت کرده ایم.

نماینده مردم یزد در مجلس تاکید کرد: تمام مواد این طرح براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است و اگر صحبت از مقابله با تخلفات انتخاباتی و خرید و فروش رأی می‌شود و یا صحبت از نقش آفرینی احزاب در انتخابات در میان است، براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مطرح شده است. همچنین اختصاص زمان برای هیات‌های نظارت و اجرایی و رسیدگی به صلاحیت افراد در این طرح طبق سیاست‌های ابلاغی در نظر گرفته شده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: