تنیس آزاد استرالیا

اولین قهرمانی «سابالنکا» در ملبورن

آرینا سابالنکا از بلاروس با غلبه بر قهرمان ویمبلدون ۲۰۲۲، برای اولین بار فاتح تنیس اوپن استرالیا شد و در ملبورن جشن قهرمانی گرفت.

کد خبر: ۱۴۴۳۱۱
۱۷:۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

دیدارنیوز: آرینا سابالنکا با برتری ۲ بر یک مقابل النا ریباکینا عنوان قهرمانی گرند اسلم اوپن استرالیا ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

تنیس‌فا نوشت: «در دیدار پایانی این رقابت‌ها ریباکینا از قزاقستان بازی را بهتر آغاز کرد و با خونسردی خاص خود در گیم چهارم اولین بریک را به دست آورد. در ادامه گرچه سابالنکا در گیم هشتم بریک را جبران کرد، اما مجدداً در گیم بعد بریک شد و این قهرمان ویمبلدون ۲۰۲۲ بود که با حفظ گیم سرویسش توانست با نتیجه ۶-۴ برنده ست اول شود.

در ست دوم اضطراب اولین حضور در فینال گرند اسلم انگار تازه از روی شانه‌های سابالنکا برداشته شد و او با نمایشی هجومی و به ثمر رساندن ۲۱ ضربه وینر ۶-۳ به برتری رسید تا سرنوشت قهرمان در ست سوم مشخص شود. در ادامه، دو بازیکن تا میانه ست سوم شانه‌به‌شانه هم جلو رفتند تا اینکه در گیم هفتم سابالنکا بریک کرد و در نهایت با استفاده از چهارمین "مچ پوینت" خود با نتیجه ۶-۴ پیروز شد و فاتح مسابقات لقب گرفت.

به این ترتیب تنیس‌باز ۲۴ ساله بلاروسی توانست در اولین حضورش در فینال یک گرند اسلم جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به زمره قهرمانان این مسابقات چهارگانه بپیوندد.

به علاوه، او یازدهمین پیروزی متوالی خود را به دست آورد تا هم‌چنان در فصل ۲۰۲۳ بدون شکست باشد.»

به گزارش دیدارنیوز، دیدار نهایی بخش مردان اوپن استرالیا فردا بین نواک جوکوویچ از صربستان و استفانوس سیتسیپاس یونانی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: