هشدار سطح زرد برای جزایر هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد برای جزایر این استان، از نفوذ سامانه بارشی در استان و بارش باران در شماری از جزایر از جمله قشم، لاوان، سیری، ابوموسی و تنب بزرگ خبر داد.

کد خبر: ۱۴۳۹۹۹
۱۷:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

دیدارنیوز: مجتبی حمزه‌نژاد در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا سوم بهمن‌ماه تا پایان روز جمعه هفتم بهمن شاهد فعالیت یک سامانه بارشی در سطح جزایر خلیج فارس، مناطق ساحلی، دریایی و برخی از مناطق غربی و شرق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده، خاطرنشان کرد: افزایش لحظه‌ای سرعت باد، احتمال آبگرفتگی موقتی معابر عمومی، افزایش ارتفاع موج و بارش باران در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس از اثرات این مخاطره است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به کاهش دما در جزایر و دیگر نقاط هرمزگان در روز‌های پیش‌رو، بیان کرد: احتمال بارش پراکنده برای جزیره قشم برای روز پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد تاکید کرد: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، دستگاه‌های امدادرسان باید برای رویارویی با هر شرایط احتمالی از جمله آبگرفتگی معابر و به‌کارگیری تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها آماده باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: