درخشش پرستاران ایرانی در مراکز درمانی اروپا

تجارب مفید، حرفه‌ای و‌ دانش کادر پزشکی ایران بویژه پرستاران دربسیاری ازمراکز درمانی جهان مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۳۷۹۱
۱۲:۴۹ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: تجارب مفید، حرفه‌ای و‌ دانش کادر پزشکی ایران بویژه پرستاران در بسیاری ازمراکز درمانی جهان مورد توجه قرار گرفته است.

محسن قادری، مدیرعامل موسسه کاریابی بین المللی ژیوار با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار و۲۰۰ موقعیت شغلی برای پرستاران را در کشورهای آلمان، هلند، سوئد، دانمارک و انگلستان پوشش می دهد؛ خاطرنشان می‌کند: درخشش بسیاری از پرستاران ایرانی درمراکز درمانی اروپایی بدلیل تجارب و دانش مفید خود مورد توجه قرار گرفته است.

او می‌گوید: بر اساس پژوهش‌های انجام شده و براساس اهداف سازمان جهانی بهداشت، در دنیا نیاز به بیش از ۱۸میلیون پرستار تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود و کشور‌های مختلف برای تامین نیاز کادر پرستاری خود به جذب، سرمایه گذاری و آموزش روی آورده اند.

او ادامه می‌دهد: اهمیت نقش حیاتی و‌ مکمل پرستاران در بهداشت و‌ درمان کشورها عامل رشد و بهبوداقتصادی، اجتماعی و تساوی جنسیتی بوده و تاثیر مستقیم بر سلامت افراد جامعه دارند، از این رو دولت ها با فراهم آوردن شرایط زندگی بهتر سعی می‌کنند زمینه‌های آموزش و جذب پرستاران مجرب را از دیگر کشور‌ها فراهم کنند.

قادری بیان می‌کند: ایران یکی از کشور‌هایی است که در حوزه‌های تربیت نیروی انسانی دانشگاهی رشته‌های مختلف موفق بوده و اعزام بخشی از نیروهای انسانی کارآمد در سطوح بین المللی و کشورهای متقاضی در این رابطه‌ها انجام می‌دهد.

او به موسسه کاریابی بین المللی ژیوار اشاره می‌کند و می گوید: ژیوار یک موسسه رسمی و تحت نظارت‌ وزارت کار و امور اجتماعی است و طبق قوانین مرتبط، نیروی کار متقاضی فعالیت در خارج از کشور را به مراکز معتبر اعزام می‌کند.

مدیرعامل موسسه کاریابی بین المللی ژیوار توضیح می دهد: عقد قرار داد کاری، دریافت ویزای کاری و همراهیتا مقصد بخشی ازخدمات ژیوار به علاقه‌مندان است و در این رابطه پرستاران هم بخشی از نیروی کار متقاضی اعزام به سایر کشورها هستندکه موسسه ژیوار همانند خدمت به سایر متخصصان به پرستاران علاقه‌مند به کاریابی بین المللی خدمات مناسب و معتبر ارایه می‌کند.

قادری می‌افزاید: ژیوار تاکنون در نتایج تمامی پرونده‌های کاری خود موفق بوده است و پرستاران برای انتخاب شغل و کشور مناسب می‌توانند به آن اعتماد کنند.

او همچنین تاکید می کند: نبود وجود فرصت‌های شغلی مناسب، کمبود حمایت‌های مالی و جانبی، عدم تناسب حقوق مکفی با فعالیت، علاوه بر تبلیغات کشورهای مختلف و‌ فراهم کردن امکانات مناسب از عامل مهم در مهاجرت نیرو‌های انسانی بویژه پرستاران به شمار می روند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: