ادعای روس‌ها؛ انگلیس در اوکراین با ما می‌جنگد

در شرایطی که تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین کم کم به یک سالگی خود نزدیک می‌شود، سفارت روسیه در لندن مدعی شد که انگلیس در اوکراین با مسکو در حال جنگ است.

کد خبر: ۱۴۳۵۴۴
۱۸:۲۱ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سفارت روسیه در انگلیس رویکرد دولت لندن برای ارسال مداوم تجهیزات نظامی به اوکراین را مورد انتقاد قرار داد.

به نقل از رویترز، سفارت روسیه در لندن رویکرد انگلیس در اوکراین که با تجهیز مداوم تسلیحاتی این کشور دنبال می‌شود، را مورد انتقاد قرار داد.

سفارت روسیه در لندن امروز شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به خبر ارسال تانک‌های چلنجر به اوکراین اعلام کرد که ارسال تانک‌های انگلیسی به کی‌یف تنها به خصومت‌های بیشتر در اوکراین می‌انجامد و قربانیان تازه می‌گیرد.

در بیانیه سفارت روسیه در لندن تاکید شد که تانک‌های چلنجر ۲ انگلیس کمکی به ارتش اوکراین برای تغییر وضعیت نمی‌کند، بلکه تنها به یک هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

سفارت روسیه در لندن در ادامه یادآور شد که انگلیس به شکل فزاینده‌ای وارد درگیری‌های اوکراین شده است و در عین حال زندگی مردم عادی اوکراینی را نادیده می‌گیرد.

دولت انگلیس امروز شنبه اعلام کرد که «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین وی را در جریان ارسال تجهیزات نظامی جدید به این کشور قرار داد.

بنا به اعلام دولت لندن، سوناک در این گفتگو به رئیس جمهور اوکراین اطلاع داد که انگلیس به زودی تانک‌های ۲ چلنجر را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: