آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به یزد و کرمان

عملیات اجرایی خط دوم طرح عظیم انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان، با دستور رئیس‌جمهور و با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شد.

کد خبر: ۱۴۳۴۴۱
۱۳:۴۲ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: ابراهیم رئیسی که امروز پنجشنبه در دومین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی، به یزد سفر کرده است، پس از ورود به این استان، در محل اجرای مرحله دوم طرح عظیم و ملی انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد، حضور یافت و با توضیح مسئولان این طرح، در جریان جزئیات آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در ادامه با نام مبارک حضرت فاطمه (س)، دستور آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی را صادر کرد.

همچنین با دستور رئیسی، بهره‌برداری از ۱۶ طرح آب و برق در استان یزد آغاز شد. خط یک این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب شیرین‌سازی شده را در مسیری به طول ۸۱۰ کیلومتر به استان‌های مرکزی کشور منتقل کرده است.

خط دوم این طرح که عملیات اجرایی آن، امروز پنجشنبه با دستور رئیس جمهور آغاز شد، برای انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین‌سازی شده از خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان و در مسیری به طول ۷۳۰ کیلومتر، طراحی شده است.

در حال حاضر، خط دوم این طرح بزرگ ملی ۳۰ درصد پیشرفت داشته و مدت زمان پیش‌بینی شده برای تکمیل آن ۴۸ ماه است.

 با اجرای این طرح عظیم ملی انتظار می‌رود که بخش قابل توجه از مشکلات آبی استان‌های مرکزی کشور، به‌ویژه استان یزد و کرمان، رفع شود و شاهد تأمین آب پایدار در این استان‌ها باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: