وزش باد شدید در زابل

با اعلام هواشناسی، هم اکنون وزش باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در زابل در جریان است که شعاع دید افقی را به ۳۵۰۰ متر کاهش داده است.

کد خبر: ۱۴۳۳۵۰
۰۸:۲۲ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: هم اکنون وزش باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در زابل در جریان است که شعاع دید افقی را به ۳۵۰۰ متر کاهش داده است.

وزش این باد شدید شمالی سبب کاهش شدید دمای هوا نیز شده به طوریکه هم اکنون دما در زابل ۱- درجه سلسیوس است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه سردتر شده است.

هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز، با صدور هشدارسطح زرد از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج خبر داد.

در این هشدار هواشناسی آمده است؛ از عصر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه وزش باد نسبتا شدید از سمت شمالی (در حدود ۳۵تا ۵۵کیلومتر بر ساعت) بر روی دریا عمان و سواحل به ویژه در شهرستان‌های دشتیاری و زرآباد پیش بینی می‌شود.

اثرات این پدیده احتمال افزایش ارتفاع موج در حدود ۱.۵ تا ۲متری، غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق‌ها و شناور‌های کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی است.

شنا و تفریحات دریایی ممنوع و در تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی با درنظر گرفتن تمهیدات لازم توسط تمام فعالان دریایی انجام شود.

بنا به گفته هواشناسی استان کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای دما درسیستان وبلوچستان رخ خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: