افاضات اضافه

نون و پنیر و سبزی...

در هفته‌ای که گذشت خبرهای خوب زیادی به محضر باسعادت عوام‌الملک رسید که فرصت خوبی برای حاشیه‌نگاری و بحث و بررسی و مداقه ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۴۳۰۵۷
۱۴:۲۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۹ دی ۱۴۰۱

با اینکه تعطیل بود از اول صبح احساس می‌کردم همه چیز را بهتر می‌بینم. انگار دچار بصیرت شده بودم. حرف‌های احمد، بزرگوار تهرانی به دستم رسید. گفت ۸۰ درصد عوام خواهان حجاب هستند. ناراحت شدم. حجاب در کشور ما عوامی‌ست. قطعا همه عوام خواهان حجاب هستند و هر کسی خواهان حجاب نباشد احتمالا از عوام نیست. امید، سخنگوی خواص‌الدوله در امور صنعت اعلام کرد در ۶ ماه آینده یک میلیون خودرو وارد بازار می‌شود. خبر خوبی‌ست. باعث می‌شود حباب خودرو هم مثل بقیه حباب‌ها بترکد. همینطور که جمعیت در حال زیاد شدن است باید برایشان خودرو هم تولید شود. اسماعیل، خواص‌المله تهران هم خبر داد که بعضی‌ها مامور شده‌اند فقط دلار بخرند تا قیمت ارز به صورت کاذب بالا برود. عجب! نباید اجازه داد قیمت هیچ چیزی به صورت کاذب بالا برود. بالا رفتن قیمت به صورت غیرکاذبش خوب است‌. البته ناراحت شدم که زودتر متوجه نشدم چنین ماموریت‌هایی وجود دارد. اگر می‌دانستم برای انجامش داوطلب می‌شدم چون احتمالا حق ماموریت خوبی می‌دهند. باید حواسم باشد اگر برای پایین کشیدن کاذب قیمت دلار خواستند به بعضی‌ها ماموریت برای فروش بدهند بلافاصله ثبت‌نام کنم. شب تصاویری از یک برنامه صبحگاهی به دستم رسید. باعث شد با یک رشته جدید ورزشی و سبک و لباس‌های جدید و مد روز ورزش آشنا شوم. هماهنگی هم در این رشته ورزشی جدید خیلی مهم است.‌ باید به طور جدی و مرتب این برنامه جذاب را دنبال کنم.

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱

اخباری درباره تیک آبی گرفتن ابراهیم در اینستاگرام منتشر شد. نمی‌دانستم به چه درد می‌خورد. پرسیدم. گفتند اینستاگرام این تیک‌ها را به هر کسی نمی‌دهد و برای به دست آوردنش هم باید تلاش کرد و هم مذاکره. قاعدتا ابراهیم فقط قسمت اول را انجام داده است چون اصولا وارد قسمت دوم نمی‌شود. اگر هم بشود با آمریکایی‌ها نمی‌شود. احتمالا چون اینستاگرام فیلتر شده است و عوام اجازه ندارند به آن دسترسی داشته باشند‌ آمریکایی‌ها عمدا به ابراهیم تیک آبی داده‌اند که بین عوام و خواص تفرقه بیندازند. به هر حال تیرشان به سنگ خورده چون الان ابراهیم هم تبدیل به یکی از آدم‌های مهم اینستاگرام شده و عوام هم به خاطر این موضوع خوشحالند. علیرضا، رییس بلدیه تهران از عوام خواست سراغ خرید دلار نروند چون قیمتش حتما پایین می‌آید. خیالم راحت شد. اینکه رییس بلدیه هم سعی می‌کند عوام را درباره دلار راهنمایی کند دستاورد بزرگی‌ست. خوب است رییس کل خزانه‌داری کل هم بیاید و درباره زمان کاهش آلودگی و ترافیک تهران با عوام حرف بزند. مهم است که هر یک از خواص بتواند درباره کارهای سایر خواص صحبت کند. اصلا جریان گردش خواص اینطوری ایجاد می‌شود. محمود، رییس خواص‌الدوله مازندران اعلام کرد رواج سگ‌های خانگی جزو ماموریت قطعی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی‌ست و بساط آن در مازندران جمع می‌شود. نمی‌دانستم سرویس‌های اطلاعات خارجی واحد رواج سگ‌های خانگی در مازندران راه انداخته‌اند. باز باید خدا را شکر کنیم که خواص حواسشان به این جزئیات هست و می‌توانند این بساط‌ها را جمع کنند.

یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱

روزنامه بودجه‌بگیر یادداشت خوبی درباره جشنواره فیلم فجر نوشت. مثل همیشه روشنگر بود. فهمیدم امسال می‌تواند دلمان خوش باشد که در جشنواره فیلم فجر لازم نیست آن بی‌هنرانی که سی سال سینما را در قبضه خودشان گرفته بودند ببینیم. البته از یک طرف هم فکر می‌کنم هنرمند واقعی آن بی‌هنری‌ست که توانسته برای سی سال سینما را در قبضه خودش بگیرد. مهم این است که الان دل ما و روزنامه بودجه‌بگیر خوش است و سینما را به صاحبان اصلی‌اش که هنرمندانی هستند که سی سال است دستشان به قبضه‌های دیگری به جز سینما بوده است برمی‌گردانیم. چند نفر از عوام تصاویر پیامک‌های جدید تذکر درباره رعایت حجاب را برایم فرستادند. خوشحال شدم. مهم همین چیزهاست. حکیمه، عضو خواص‌البلد تبریز پیشنهاد داد بی‌حجاب‌ها را سوار اتوبوس نکنند. خیلی بجاست. کسی که بی‌حجاب باشد باید پیاده برود تا بتواند به کارهای زشتش فکر کند. مخصوصا که حجاب در کشور ما عوامی و اختیاری‌ست و خود عوام اجازه نمی‌دهند کسی که بی‌حجاب است سوار اتوبوس شود.

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱

صبح خبر دادند که ابراهیم در توییتر هم تیک آبی گرفته است. با اینکه ممکن است توطئه آمریکایی‌ها باشد ولی با این حال دستاورد هم هست. نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هر چقدر هم که عوام را تحریم کنند نمی‌توانند مانع پیشرفت‌های خواص ما در فضای مجازی بشوند. فقط باید به طریقی از ابراهیم بپرسم برای وصل شدن به اینستاگرام و توییتر از چه فیلترشکنی استفاده می‌کند‌ بالاخره وقتی رییس خواص‌الدوله در جاهایی تیک آبی دارد، عوام‌الملک باید حداقل در حد یک صفحه در آنجا‌ها حضور داشته باشد. محمد، معاون اول ابراهیم اعلام کرد تصمیم گرفته‌اند تا دو سال نرخ ارز کالاهای اساسی را ثابت نگه دارند تا دچار تنش قیمتی نشویم. دستشان درد نکند. تا یک سال و نیم پیش که هنوز عصر ابراهیم شروع نشده بود هم همین کار را می‌کردند. ولی ابراهیم و محمد و بقیه خواص بعد از دوران حسن تصمیم گرفتند یک سال و نیم این کار را نکنند تا همه عوام متوجه اشکالات دوران حسن بشوند و قدر ابراهیم را بدانند.

سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱

فیلم یکی از برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. یک مهمان صاحبنظری را آورده بودند که معلوم بود به مباحث ورزشی مخصوصا فوتبال مسلط است و نظرات کارشناسی درباره نحوه گل زدن دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال جهان که اتفاقا هم ایرانی‌ست می‌داد. تا حالا از این زاویه به فوتبال نگاه نکرده بودم. البته اینکه این مهمان صاحبنظر موفق شده بود در تلویزیون بودجه‌بگیر صحبت کند خیلی اتفاق مهمی نبود. احتمالا از جلوی در تلویزیونی که بودجه می گیرد رد می‌شده و برنامه‌سازان چون کس دیگری حاضر نشده بود در برنامه‌شان شرکت کند ایشان را جلوی دوربین نشاندند تا عوام را از نظرات متفاوتش مطلع کند‌. وگرنه که فوتبال آنقدر اهمیتی ندارد. مگر اینکه بلیط و هتل رایگان و حق ماموریت در جام‌جهانی بدهند تا بتوان برای تماشای فوتبال به قطر سفر کرد. احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که منتظرند ببینند کسانی که می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند به سیاست‌های کشور تمکین می‌کنند یا نه، تا بتوانند درباره رفع فیلتر این شبکه تصمیم بگیرند. به نظرم احمد باید این مساله را از رییسش که صاحب تیک‌های آبی‌ست بپرسد چون از چهره‌های مهم شبکه‌های اجتماعی‌ست.

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱

شایعاتی درباره احتمال قطع اینترنت در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی به گوش می‌رسد. ظاهرا قرار است مرحله اول کنکور در این دو روز برگزار شود و به دلیل نگرانی از تقلب در کنکور با استفاده از اینترنت می‌خواهند اینترنت کل کشور را قطع کنند. عجیب است‌. قدیم‌ها در حوزه‌های کنکور جز مداد و پاک‌کن و مدادتراش اجازه ورود چیز دیگری را نمی‌دادند. الان هم می‌توانند همان کار را بکنند که نگرانی‌ها از بین برود. البته به نظر من کسی که بتواند با این وضع سرعت از اینترنت برای تقلب استفاده کند باید به عنوان متخصص فناوری اطلاعات بدون کنکور وارد دانشگاه شود. اطلاعیه برگزاری تور تهران‌گردی با موضوع کشف حجاب اجباری توسط روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه را دیدم. اقدام مهم و خوبی‌ست. اصولا بلدیه و روزنامه‌اش از زمانی که علیرضا رییس شده کارهای خوب و مفیدی انجام می‌دهند‌. بالاخره همه بودجه و وقت بلدیه که نباید صرف حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا و مسائل دم‌دستی اینچنینی شود.

پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱

یکی از عوام پیام داد که ترکیه تصمیم گرفته روی سرشاخه‌های رود ارس ۹۰ سد بسازد.‌ ظاهرا ارس امسال در یک روز کاملا خشک شده است. احتمالا عزیزان ترکیه‌ای ما به آب بیشتر از ما نیاز دارند. نباید ناراحتشان کنیم. حالا فوقش ما یک رودخانه دیگرمان هم خشک می‌شود‌. مگر این همه رودخانه و دریاچه که در این سال‌ها خشک شد مشکلی درست کرد؟ نه. مهم این است که همسایه‌ها اینوری و اونوری از ما ناراحت نشوند. کل روز، کار خاصی نکردم. هوای تهران برفی بود. عصر عوام‌النسا پیشنهاد داد برای شام به رستوران برویم. مخالفت کردم‌. چون رستوران‌ها غذاهایی سرو می‌کنند که حتی امکان اسم بردن از آن‌ها وجود ندارد و ممکن است دردسرساز شود. پیشنهاد دادم نان و پنیر خودمان را بخوریم و زندانی نشویم. البته این را به شکل ترانه برایش خواندم: نون و پنیر و سبزی، تو بیش از این می‌ارزی!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: