شایعات دور و بر نیمکت تیم ملی

کی‌روش در قطر، ژنرال و فرهاد مد نظر فدراسیون

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گزینه های نیمکت تیم ملی را بین علی دایی، امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام دنبال می‌کند در حالی که وزارت ورزش نیم نگاهی به تمدید با کی‌روش داشته.

کد خبر: ۱۴۲۹۶۲
۱۶:۳۳ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: فدراسیون فوتبال قطر بعد از نتایج ضعیف این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ و حذف در همان مرحله گروهی اقدام به تغییر کادر فنی خود گرفت. «فلیکس سانچس» سرمربی اسپانیایی قطری‌ها بعد از حدود ۵ سال کار در این کشور و کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا از این تیم کنار رفت. جمعه گذشته شبکه الکاس قطر مدعی شد فدراسیون قطر سراغ کارلوس کی‌روش سرمربی ایران رفته است و قصد دارد این مربی پرتغالی را استخدام کند.

طبق اعلام این شبکه، کی‌روش حتی با قطر به توافقات ابتدایی هم دست یافته و احتمالاً پس از جام خلیج فارس هدایت «عنابی»ها را بر عهده می‌گیرد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و فقط مهدی تاج طی هفته‌های گذشته نام کی‌روش را در کنار چند مربی دیگر به عنوان گزینه هدایت تیم ملی مطرح کرده است. این اخبار تا امروز تایید یا تکذیب نشده ولی جنب و جوش‌ها را برای نیمکت تیم ملی بالا برده است. از میان گزینه‌های داخلی ظاهرا نام‌هایی چون علی دایی، فرهاد مجیدی، جوادنکونام، یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه نویی مطرح شده‌اند.

علی دایی پیش از این هم عنوان کرده بود که تمایلی ندارد هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و اتفاقات اخیر و فرود آمدن هواپیما و بازگشت خانواده دایی در میان راه امارات نیز این پیشنهاد را کان لم یکن می کند. جالب است که امروز هم انتشار یک تصویر از نظرات توهین‌آمیز مهمان برنامه‌ای در شبکه افق به شدت وایرال شد.

 اما عملکرد فرهاد مجیدی در لیگ امارات و اتحاد کلبا نیز به نحوی پیش رفت که حتی شایعه اخراج او نیز شنیده شد. تیم اتحاد کلبا  هم اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد با این حال مسئولان باشگاه، حمایت خود را از مجیدی اعلام کرده‌اند. در نهایت اما به نظر نمی‌رسد که مجیدی کاندیدای جدی برای نیمکت تیم ملی باشد.

جواد نکونام سرمربی فولاد بر خلاف نتایج قابل قبول هفته‌های نخست تیمش در رده دهم جدول لیگ قرار دارد. او تاکنون چند بار کاندیدای مربیگری تیم ملی بوده اما هر بار مسائلی این وصلت را به هم زده است. در نهایت و با خبرهایی که خود او از آنها به عنوان اتفاقات مگو یاد کرده، از همراهی تیم ملی در جام جهانی قطر کناره گرفت و با توجه به نتایج او در لیگ بعید است شرایط حضور در تیم ملی را داشته باشد.

بنابراین می‌رسیم به محتمل‌ترین گزینه هدایت تیم ملی یعنی امیر قلعه نویی که با وجود سه باخت تا هفته سیزدهم، گل‌گهر در میان تیم‌های بالای جدول ایستاده و خود او نیز تجربه حضور روی نیمکت تیم ملی را در کارنامه دارد. امیر قلعه نویی بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ تا پایان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

سابقه نشان می‌دهد تیم ملی با او در هیچ یک از بازی‌هایش بیشتر از ۲ گل نزد و همیشه بردهای اقتصادی داشت. ایران تنها یک بار با هدایت امیر قلعه نویی در یک دیدار دوستانه برابر جاماییکا توانست با نتیجه ۸-۱ پیروز زمین باشد.

تیم ملی ایران در دوره هدایت امیر قلعه‌نویی و با حاشیه‌های مختلفی  روبرو بود و در جام ملت‌های ۲۰۰۷ که در چهار کشور برگزار می‌شد در مرحله یک هشتم با شکست برابر کره و در ضربات پنالتی از جام کنار رفت. باید دید که قلعه‌نویی آیا دوباره این مسئولیت را بر عهده می گیرد یا قصه نکونام و فولاد تکرار می‌شود!

به هر صورت تیم ملی مدت‌های مدیدی است که سرمربی داخلی نداشته و برخی کارشناسان معتقدند حواشی حضور مربی ایرانی بیش از فواید آن است و بهتر است مربی خارجی همچنان بالای سر تیم ملی باشد. در هیات رئیسه فدراسیون نیز ظاهرا جدالی بین این دو نگاه وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: