اژه‌ای: سردار سلیمانی از خودگذشتگی داشت

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه گفت: سردار سلیمانی شجاعت، مدیریت، تدبیر و از خودگذشتگی داشت، اما این‌ها همه ویژگی‌های او نیست.

کد خبر: ۱۴۲۸۵۵
۱۰:۴۳ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم شجاعت، مدیریت، تدبیر و از خودگذشتگی داشت، اما این‌ها همه ویژگی‌های او نیست، آنچه که ایشان را از مرز‌های فیزیکی خارج کرد و از جریان‌ها و مرزبندی‌های ما انسان‌های معمولی فراتر برد و بر دل‌ها نفوذ کرد، تعبد، تشرع و معنویت بود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز ۱۲ دی ماه در همایش تقریب، روحانیت و مقاومت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی (ع) کرمان با تسلیت به ملت ایران و کرمان و همه جبهه مقاومت اظهار کرد: همه انسان‌هایی که آمدند و رفتند و همه ما و بعد از ما، مسیری را می‌رویم که بدون استثناء است و انسان در مدت زمان معینی در دنیا زیستی می‌کند و از دنیا می‌رود.

وی افزود: مهم این است در فرصت زمانی که در دنیا هستیم، چگونه زیست می‌کنیم و می‌میریم و بعد از آن در دنیای باقی چگونه خواهیم بود. ایمان و عمل صالح بسیار مورد تاکید قرآن کریم است و چقدر این دو عبارت در قرآن تکرار شده و برای کسانی که ایمان می‌آورند و عمل صالح انجام می‌دهند، خداوند چه عاقبت و جایگاهی را در نظر گرفته و چه عزت و شرفی را در این دنیا برایشان مقرر داشته است.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: به تعبیر سردار عزیزمان، زیرک‌ترین افراد کسانی هستند که در این فرصت بیشترین متاع را برای دنیای بعدی به دست می‌آورند.

رئیس قوه قضائیه افزود: هر کس برای خدا قیام کرد، حرف زد، نوشت و عمل کرد، خدا هم پشت سر اوست و هرکس خدا پشت سرش بیاید شکست ناپذیر است. ممکن است یک نفر باشد، اما دنیا را تکان می‌دهد و قدرتمندان طاغوتی را از عرش به فرش می‌کشاند.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: می‌بینیم شهدای ما و سردار سلیمانی با پیروی از مکتب جمهوری اسلامی که بنیانگذارش امام بود و پیروی که از رهبر انقلاب داشتند، یک تنه چه کردند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: حاج قاسم شجاعت، مدیریت، تدبیر و از خودگذشتگی داشت، اما این‌ها همه ویژگی‌های او نیست. آنچه که ایشان را از مرز‌های فیزیکی خارج کرد و از جریان‌ها و مرزبندی‌های ما انسان‌های معمولی فراتر برد و بر دل‌ها نفوذ کرد، تعبد، تشرع و معنویت بود. شهید سلیمانی دل به خدا داد.

وی افزود: آمریکا تصریح می‌کند خطرناک‌ترین دشمن من ژنرال سلیمانی است. مامور سابق سیا رسما مصاحبه می‌کند و می‌گوید "دشمن من و دشمن ما قدرتمند، توانا و شایسته است و خوب بلد است بازی خود را چگونه اداره کند و کار ما کار سختی است" دشمن در میدان جنگ نظامی اینگونه از شهید سلیمانی سخن می‌گوید. سیستم اطلاعاتی از اقدامات ضداطلاعاتی او متعجب می‌شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اسرائیل غاصب با حمایت شیطان بزرگ آمریکا و سایر طاغوتچه‌ها مدت‌ها و سال‌ها تلاش و کار اطلاعاتی کرد که به زعم خود همه مراکز حزب الله لبنان را شناسائی و با یک عملیات غافلگیرانه، ۲۰۰ نقطه‌ای که هدف قرار داده را بزند و حزب الله را از بین ببرد، اما سربازان درس آموز مکتب اسلام و قرآن به گونه دیگری تدبیر می‌کنند و می‌بینیم نقشه شیطانیان نقش بر آب شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: شهید سلیمانی اینگونه نبود که در جنگ، خدا، شرع و رهبری را فراموش کند و در لحظاتی که در نهایت زیر آتش دشمن به سر می‌برند، به خدا توجه دارند و دقت دارد در مقابل همین دشمن می‌شود یکی از افراد آن‌ها را هدایت کرد؟ و به گونه‌ای علیه دشمن آتش افروخت که یک نفر بیگانه آسیب نبیند و همین کار را می‌کند.

وی افزود: آمریکا تلاش کرد و پول‌هایی خرج کرد و همه شیاطین سیا را به کار گرفت تا ببینند در مقابل حزب الله و اسلام چه کنند؛ داعش را به وجود آورد و بسیاری از جوانان را فریب دادند و جریانی ساختند تا چند هدف را تعقیب کنند؛ نخست اینکه اسلام نابی که با وحدت همه مسلمین و شیعه دارد یکپارچه می‌شود و نظام اسلامی که در ایران به پا شده، جلوی آن را بگیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: