مدیرکل محیط زیست استان خبر داد

تولید زباله و پسماند در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشور

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید زباله و پسماند در این استان بالاتر از میانگین کشور است.

کد خبر: ۱۴۲۱۳۵
۱۲:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: اسلام جاودان خرد صبح روز یکشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست کارگروه پسماند استان افزود: مهمترین چالش در حوزه محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد پسماند است.

وی اظهار کرد: تولید زباله و پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشور بالاتر است، در زمینه مصرف نیاز به فرهنگ سازی داریم.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی استان در زمینه مدیریت پسماند ضعیف عمل می‌کنند.

جاودان خرد تصریح کرد: سوزاندن پسماند در محیط آزاد و غیر استاندارد طبق قانون ممنوع است.

وی ادامه داد: شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که مشکل نخاله‌های ساختمانی را نداشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: محصور نبودن جایگاه‌های دفن زباله شهر‌های استان یک مشکلی است که نیازمند توجه ویژه شهرداران در این زمینه است.

جاودان خرد. بیان کرد: باید ورودی شهر‌ها و روستا‌های استان بصورت دوره‌ای توسط فرمانداریها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و راهداری پاکسازی شوند.

شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: در اطراف شهر یاسوج با معضل پسماند مواجهیم.

وی با بیان اینکه پس از ۴۰ سال زباله‌های دهستان کاکان جمع آوری می‌شود، افزود: با سازمان همیاری‌ها توافق کردیم که از این به بعد ورود جدی خواهد داشت.

مهدوی مطلق اظهار کرد: امکانات در بخشداری مرکزی ضعیف است، این بخشداری از حداقل امکانات برخوردار است و نیاز به یک دستگاه خودرو حمل زباله داریم.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در زمینه زباله‌های عفونی و بیمارستانی مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی مشکل جدی داریم و این مسأله وحشتناک است بطوریکه حتی حقوق بشر بدوی هم رعایت نمی‌شود.

مهدوی مطلق عنوان کرد: مطلب‌ها و مراکز درمانی خصوصی زباله‌های عفونی خود را بیرون می‌گذارند و کارگران شهرداری این زباله‌ها را در بین زباله‌های عادی جمع آوری می‌کنند.

شعبانی، بخشدار مرکزی شهرستان دنا نیز گفت: ۶ نقطه برای دفن زباله شهرستان در نظر گرفته شده است، اما مشکل ما در بخش مرکزی شهرستان دناست.

وی افزود: محل دفن زباله بخش مرکزی محصور نیست که نیازمند اعتبار برای رفع این مشکل است و با مشکل خودرو حمل زباله رو به رو هستیم.

مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز یک کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج عملا تعطیل و مانده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: