بیست و دوحه (۱۴)، زنده از روز دهم جام جهانی

ایران ـ آمریکا، جنگ جهانی سوم در خلیج فارس

دهمین روز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بدون شک تحت تاثیر بازی مهم و پرماجرای تیم ملی ایران و آمریکا قرار دارد و نگاه رسانه‌های جهانی نیز به این مسابقه مهم معطوف خواهد بود.این گزارش مرتبا به‌روز رسانی می‌شود.

کد خبر: ۱۴۱۱۷۷
۱۵:۰۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱



دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در آغاز دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲، سومین بازی ایران و آمریکا امشب در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار می‌شود. بازی فوتبال ایران ـ آمریکا از جمله سیاسی‌ترین مسابقات ورزشی جهان است و به همین دلیل حساسیت آن بسیار بالا خواهد بود. ایران و آمریکا نخستین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ در فرانسه بازی کردند که ایران برنده شد و دومین بازی بازی نیز به صورت دوستانه در لس‌آنجلس برگزار شد که به تساوی انجامید.

 

بر خلاف دو بازی قبل، اما بازی پیش‌رو در شرایطی برگزار می‌شود که هیچ نشانه‌ای از مصالحه بین دو کشور نیست و در حوزه دیپلماتیک، کاملا در موقعیت تقابل قرار دارد. به عبارتی می‌توان این بازی را جنگ سوم در ابعاد جهانی فوتبال لقب داد!

جالب است که بازی سوم در خلیج فارس و در شهر دوحه انجام می‌شود که فاصله کمی با ایران دارد و به نوعی می‌توان آن را بازی خانگی برای تیم ملی تلقی کرد. جالب‌تر اینکه بازی سوم در روز ۸ آذر و مقارن با بازی خاطره‌انگیز ایران ـ استرالیا آغاز خواهد شد و در صورت موفقیت ایران باید این روز را روز ملی فوتبال نامید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: