گفتگوی هفتم دیدار در برنامه "اصل ۲۷" با رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران/ قسمت اول

دکتر موسوی چلک: ستاد ناکارآمدی به اسم امر به معروف و نهی از منکر!/ خیابان تنها جایی است حقایق عیان می‌شود

حوادث اخیر بهانه‌ای شد تا دیدار در سلسله گفتگو‌هایی با جامعه شناسان و استادان دانشگاه در قالب برنامه‌ای به نام "اصل ۲۷" این اتفاقات را واکاوی و راه حل‌هایی برای برون رفت از آن بیابد؛ هفتمین مهمان این برنامه دکتر سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بود.

کد خبر: ۱۴۰۶۸۷
۱۵:۰۸ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: دکتر سید حسن موسوی چلک نام پرآوازه و آشنای حوزه مددکاری اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور است. او که اصالتا فرزند خطه شمال است و سابقه برگزاری مراسم‌های آیینی و فرهنگی با هدف آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم منطقه شمال کشور را دارد، در گفتگوی پیش رو که در دو بخش منتشر خواهد شد، زمینه بروز حوادث اخیر را مربوط به چند ماه اخیر نمی‌داند و معتقد است: این ماجرا از سال‌ها پیش کلید خورده، اما بی تفاوتی مسوولان نسبت به پژوهش‌های انجام شده، کشور را وارد این بحران کرده است.

او همه دلایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را منشاء این حوادث می‌داند و می‌گوید: راه برون از این شرایط در گرو توجه و اهمیت مسوولان به خواسته‌های مردم است در غیر اینصورت نمی‌توان منتظر این بود که اوضاع خود به خود بهتر شود.

بخش اول گفتگوی دکتر موسوی چلک را در سایت دیدار و آپارات ببینید.

 

 

یکی از موضوعاتی که موسوی چلک روی آن تاکید زیاد دارد این است که در سال ۹۴ پژوهش و تحقیق حساب شده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی از سمت وزارت کشور انجام شد که -صحت این پژوهش مورد تائید است- و در آن مشخص شده بود مردم به همه حوزه‌ها اعتراض دارند و هیچ گونه توسعه و پیشرفتی را در کشور تائید نکرده بودند.

به گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، مردم مطالبات از قبل مانده دارند و نمود آن در شعار‌هایی است که هر روز می‌شنوید، این شعار‌ها یکباره سروده نشده بلکه خواسته‌های مردم لایه پنهانی آن است.

او این موضوع را هم یادآوری می‌کند که نوع مدیریت کشور از سوی برخی از مدیران ناکارآمد به این بحران بیشتر دامن زد که نمود عینی آن همین ستاد امر به معروف ونهی از منکر است، چون اگر به وظایفش درست عمل می‌کرد ما این شرایط را تجربه نمی‌کردیم.

موسوی چلک اذعان دارد وقتی صدای اعتراض نماینده منتخب مردم در مجلس قطع می‌شود یا از او شکایت می‌شود یعنی اینکه حاکمیت نمی‌خواهد صدای مردم را بشنود به همین دلیل حضور مردم در خیابان تنها راه حل آن‌ها برای رسیدن به مطالباتشان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: