«فغانی» و آخرین رویای داور ایرانی!

علیرضا فغانی، داور مطرح و پرافتخار ایرانی در شرایطی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قضاوت خواهد کرد که پس از قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۶ و المپیک ریو ۲۰۱۶ رویای حضور در فینال جام جهانی را دارد.

کد خبر: ۱۴۰۵۷۳
۱۰:۱۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱

دیدارنیوز: «علیرضا فغانی» به همراه «محمدرضا منصوری» و «محمدرضا ابوالفضلی» داوران ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند بود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به جز حضور تیم ملی فوتبال ایران، نمایندگانی ایرانی دیگری هم دارد و قرار است تیم داوری باتجربه از ایران در این رقابت‌ها قضاوت کند. آن‌هم در شرایطی که برای آخرین دوره از رقابت‌های جام جهانی است که نام علیرضا فغانی در فهرست داوران ایرانی قرار دارد و با توجه به اعلام نمایندگان داوران بین‌المللی از سوی فدراسیون فوتبال، فغانی بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی دیگر در فهرست داوران ایران نخواهد بود.

فغانی در شرایطی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قضاوت خواهد کرد که محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک داور او را در این تورنمنت همراهی می‌کنند و داور ۴۴ ساله فوتبال ایران امیدوار است بتواند در آخرین دوره حضورش به عنوان نماینده داوری ایران عملکرد موفقی را از خود به جای بگذارد.

آلبوم افتخارات «فغانی» تکمیل می‌شود؟
علیرضا فغانی سابقه قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۶ و المپیک ریو ۲۰۱۶ را دارد و در جام جهانی هم در سال ۲۰۱۴ در ۷ مسابقه از جمله مصاف تیم‌های فرانسه و نیجریه به عنوان داور چهارم فعالیت داشت، اما توانست در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان داور هم فعالیت کند و عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت.

فغانی در جام جهانی ۲۰۱۸، ۲ دیدار از مرحله گروهی را قضاوت کرد و در مرحله یک هشتم نهایی داور مصاف حساس فرانسه و آرژانتین بود و عملکرد خوب او به همراه همکارانش (رضا سخندان و محمدرضا منصوری) باعث شد تا کمیته داوران فیفا قضاوت مسابقه رده‌بندی رقابت‌ها میان تیم‌های ملی بلژیک و انگلستان را به تیم داوری ایرانی بسپارد.

داور باتجربه فوتبال ایران حالا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک رویای بزرگ دارد و آن‌هم قضاوت در مسابقه فینال است تا بتواند آلبوم افتخارات خود را در عرصه داوری تکمیل کند و بعد از موفقیت در جام جهانی ۲۰۱۸ و قضاوت تا مرحله رده‌بندی، این‌بار در جام جهانی ۲۰۲۲ بتواند در مسابقه پایانی هم قضاوت داشته باشد.

داوری جام جهانی ۲۰۲۲ سورپرایز هم دارد
کمیته داوران فیفا از ۳۶ داور وسط برای قضاوت مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دعوت به عمل آورده که یکی از آن‌ها علیرضا فغانی است. مهم‌ترین وجه تمایز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نسبت به دوره‌های قبلی، حضور داوران وسط زن در این رقابت‌ها است، به طوری‌که با اعلام فیفا قرار است یوشیمی یاماشیتا داور نام‌آشنای ژاپنی در کنار استفان فراپارتی که سابقه قضاوت در فینال جام جهانی زنان را در کارنامه دارد به همراه سالیما موکانسانگا از کشور رواندا به عنوان داور وسط در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ حضور پیدا کنند.

وزا بک از برزیل، کارن دیاز مدینا از مکزیک و کاترین نسبیت از آمریکا هم کمک‌داوران زن هستند که از آن‌ها برای حضور در جام جهانی پیش‌رو دعوت به عمل آمده تا با حضور ۶ داور زن در فهرست داوران جام جهانی ۲۰۲۲، یک رکورد بی‌سابقه به‌ثبت برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: