«چین» تحت فشار دو کشور اروپایی

فرانسه و بریتانیا، چین را به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، به ویژه در رابطه با جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، تحت فشار قرار خواهند داد تا به مسئولیت‌های خود در سازمان ملل، در مورد اوکراین و حقوق بشر عمل کند.

کد خبر: ۱۴۰۲۱۹
۱۲:۳۸ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

دیدارنیوز: وزیران خارجه انگلیس و فرانسه با ادامه حمایت از کی یف و تقویت همکاری‌ها در اقیانوس هند و اقیانوس آرام توافق کردند.

به نقل از اسپوتنیک، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس و کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدارشان در پاریس در بیانیه‌ای مشترک بر عزم خود برای ارائه حمایت سیاسی، نظامی، انسانی و اقتصادی از اوکراین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و افزایش انعطاف‌پذیری آن برای زمستان و پس از آن تأکید کردند.

در جریان مذاکرات روز جمعه، وزرا همچنین در مورد مهاجرت غیرقانونی، تغییرات آب و هوا و مسائل انرژی گفتگو کردند.

در بیانیه مشترک منتشر شده آمده است: وزیران متعهد به تقویت همکاری در حمایت منطقه هند و اقیانوس آرام آزاد و پاسخ‌های هماهنگ به چالش‌های ایجاد شده از سوی چین قاطع بوده و در عین حال آماده همکاری با چین در زمینه چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوا هستند. فرانسه و بریتانیا چین را به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، به ویژه در رابطه با جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، تحت فشار قرار خواهند داد تا به مسئولیت‌های خود در سازمان ملل، در مورد اوکراین و حقوق بشر عمل کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: