کیفیت ‌نان در قزوین مناسب نیست

فرماندار قزوین گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که کیفیت پخت نان در بسیاری از نانوایی‌ها مناسب نیست و از طرفی برخی نانوایی‌ها ساعت پخت را رعایت نمی‌کنند.

کد خبر: ۱۴۰۲۱۵
۱۱:۳۸ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

دیدارنیوز: عباس کاظمی صبح امروز در نشست با معتمدین شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شاهد افزایش حاشیه‌نشینی و حضور روزافزون اتباع افغانستانی در حاشیه شهر‌های استان هستیم؛ به طوری که آمار غیررسمی گویای سکونت ۱۰۰ هزار نفر مهاجر افغانی در شهرستان قزوین است.

فرماندار قزوین اضافه کرد: بنابراین رشد جمعیت مهاجران افغانستانی به ویژه در بافت تاریخی و محلات اصیل و قدیمی قزوین یکی از چالش‌های مدیریتی ما در این شهرستان است و کار به جایی رسیده که حتی در نواحی روستایی موجود در بخش‌های الموت شرقی و غربی هم مهاجران افغانی ساکن شده‌اند و باید برای مدیریت این جمعیت گسترده افاغنه فکری کنیم.

کاظمی با بیان اینکه افزایش مهاجرت اتباع غیرمجاز مشکلات اقتصادی و امنیتی ایجاد کرده است، ادامه داد: امروز در بعضی از نواحی منفصل شهری قزوین از جمله مشعلدار شاهد این هستیم که جمعیت افاغنه از جمعیت اهالی بومی این ناحیه شهری بیشتر شده و بسیاری از فرصت‌های شغلی در مناطق صنعتی ما نصیب این اتباع افغانی می‌شود؛ چرا که با دستمزد کمتری کار می‌کنند.

بلاتکلیف ماندن سرمایه مردم در تعاونی‌های مسکن قزوین

رئیس شورای تأمین شهرستان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بی‌تدبیری‌های صورت‌گرفته در گذشته نارضایتی‌هایی امروز در قزوین ایجاد کرده است، گفت: یکی از این نارضایتی‌ها بلاتکلیف ماندن سرمایه بسیاری از مردم قزوین در حوزه تعاونی‌های مسکن است که مردم به امید خانه دار شدن در این تعاونی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما امروز قادر به ساخت یک سرپناه نیستند.

کاظمی عملکرد نانوایی‌ها را از دیگر موارد ایجاد نارضایتی اجتماعی در قزوین دانست و افزود: متأسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که کیفیت پخت نان در بسیاری از نانوایی‌ها مناسب نیست و از طرفی برخی نانوایی‌ها ساعت پخت را رعایت نمی‌کنند؛ یعنی زود تعطیل می‌کنند و یا دیر شروع به کار می‌کنند که در این حوزه تلاش می‌کنیم با تشدید بازرسی‌های روزانه میزان تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: انتظار ما از معتمدان حاضر در این جمع این است که با توجه به تجربه و تخصص خود بازوی مشورتی فرمانداری قزوین باشند و یکی از برنامه‌ها ما این است که برای تحول در حوزه تصمیم سازی اندیشکده‌های تخصصی تشکیل دهیم که معتمدان ما می‌توانند کارشناسان اثرگذار در این اندیشکده‌های تخصصی باشند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: