۳۴۰ کیلوگرم شیشه در محور بم به کرمان کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از کشف ۳۴۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه از یک کامیون باری در محور بم به کرمان خبر داد و گفت: ارزش ریالی مواد مکشوفه بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال است.

کد خبر: ۱۴۰۱۹۶
۰۹:۴۸ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، بهنام جعفری‌زاده در تشریح جزییات این خبر افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بم در مسیر این شهرستان به کرمان به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شده و آن را به منظور بازرسی به پارکینگ حاشیه جاده منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: راننده کامیون بعد از اخطار ایست ماموران پلیس، قصد فرار می‌کند که با هوشیاری ماموران از فرار وی جلوگیری می‌شود.

این مقام قضایی تصریح کزد: متهم این پرونده ساکن یکی از استان‌های غربی کشور است و قصد انتقال مواد مخدر شیشه را به مرکز کشور داشته است.

وی ادامه داد: این پرونده به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بم ارجاع شده و متهم به اتهام حمل ۳۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده که تحقیقات بیشتر در مورد این پرونده در حال انجام است.

جعفری زاده خاطرنشان ساخت: برخی افراد به منظور تحصیل درآمد نامشروع، نظم و امنیت جامعه را در معرض مخاطره قرار می‌دهند که علاوه بر برخورد قاطع قضایی با این افراد، شناسایی و ضبط تمام اموالی که از راه جرم به دست آورده اند نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام قضایی هشدار داد: دادستانی اجازه نخواهد داد عناصر ناامنی نظم و امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازند و با سوداگران مرگ با قاطعیت برخورد قضایی خواهد شد.

کرمان در زمینه کشف مواد مخدر از جمله استان‌های برتر کشور است، اما مواد مخدر یک دغدغه جهانی است که همه سازمان‌های بین المللی نسبت به آن نگرانی دارند و تنها خاص استان یا کشور ما نیست.

کرمان در کریدور اصلی عبور کاروان‌ها و محموله‌های مواد مخدر از سمت مرز‌های شرقی و در جوار یکی از کشور‌های عمده تولید کننده مواد مخدر دنیاست و به دلیل این شرایط جغرافیایی مردم کرمان برای این موضوع هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده اند.

هر چند تاکنون حق مردم کرمان نسبت به این هزینه سنگین و آسیبی که در حوزه امنیت اجتماعی و کاروان‌های بین المللی مواد مخدر در گذشته به مردم این استان وارد شده، بسیار زیاد و جبران نشده است.

کرمان در راستای مبارزه با پدیده شوم و خانمان برانداز مواد مخدر، شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: