برنامه درسی دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان رونمایی شد

برنامه درسی دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان در دویست‌و‌یکمین جلسه هیات رئیسه این دانشگاه رونمایی شد.

کد خبر: ۱۳۹۸۵
۱۴:۲۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - برنامه درسی دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی که برای پاسخگویی دانشگاه فرهنگیان به الزامات اساسنامه‌ه­ای ماده 28 تنظیم شده است در جلسه شورای دانشگاه به تصویب رسید.

این برنامه شامل رشته‌های زیر است:

آموزگاری: شامل دو زیرمجموعه آموزش ابتدایی و آموزش کودکان استثنایی

دبیری: شامل هفده زیرمجموعه آموزش متوسطه (دبیری ادبیات فارسی، تربیت‌بدنی، روانشناسی، ریاضی، زبان و ادبیات انگلیسی، زیست شناسی، شیمی، عربی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، فیزیک، معارف اسلامی، معارف اسلامی (فلسفه)، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، زمین‌شناسی و هنر) و دبیری تربیت بدنی، مراقب سلامت، مربی امور تربیتی مدارس و مشاوره.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه بر اهمیت برنامه‌های درسی تاکید کرد و گفت: «به این برنامه‌ها از سه منظر باید توجه جدی شود، از منظر پیوند با برنامه های روز دنیا و دانشگاه‌های کشور، از منظر توجه به اسناد بالادستی و تحولی و از منظر توجه به کتب درسی که دائم در حال بازنگری هستند.»

حسین خنیفر همچنین بر ضرورت وجود و استقرار سازوکارهای سنجش و ارزشیابی برنامه‌های درسی و پایش و اصلاح مداوم آن‌ها تأکید کرد.

برنامه درسی دوره مهارت‌آموزی به عنوان راهنمای عمل برنامه‌ریزان، مدیران، اعضای هیئت علمی، مدرسان و مهارت‌آموزان براساس اجرای کامل یک سال و با بهره‌مندی از نظرات بیش از 30 نفر از استادان در 7 کارگروه تخصصی رشته‌ای تهیه و تدوین شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: