واکنش یک حقوقدان به اظهارات محمدصالح هاشمی گلپایگانی

سخنان دبیر ستاد امربه معروف «غیرقانونی» است

کامبیز نوروزی، حقوقدان درباره اظهارات جنجالی محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب زنان گفت: از طرف ستاد امر به معروف مواردی که مطرح می‌شود پایه قانونی ندارد و بسیار عجیب است. اگر در نظر بگیریم که رعایت قانون در نظام جمهوری اسلامی خود یک معروف است؛ گفتن حرف‌هایی که قانونی نیست، حکم منکر پیدا می‌کند. صحبت اخیر دبیر ستاد امر به معروف، یک بیان غیرقانونی است؛ زیرا بین یک موسسه تاکسیرانی و رانندگان آن، قرارداد‌هایی منعقد می‌شود که باید طبق آن عمل شود و خود قانون اجازه نمی‌دهد که یک موسسه بخواهد به صورت خودسر حقوق افراد را از آن‌ها سلب کند؛ لذا حرف دبیر ستاد امر به معروف، غیرقانونی است.

کد خبر: ۱۳۸۵۳۳
۱۶:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

دیدارنیوز: یک حقوقدان در واکنش به سخنان اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: این صحبت ها، غیرمسئولانه، ناآگاهانه و غیرقانونی است و به بحران‌ها دامن می‌زند.

کامبیز نوروزی، در واکنش به صحبت‌های محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر که عنوان کرده" تاکسی‌های اینترنتی اگر بدانند با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند، ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب خودرو‌ها حل می‌شود"، گفت: از طرف ستاد امر به معروف مواردی که مطرح می‌شود پایه قانونی ندارد و بسیار عجیب است. اگر در نظر بگیریم که رعایت قانون در نظام جمهوری اسلامی خود یک معروف است؛ گفتن حرف‌هایی که قانونی نیست، حکم منکر پیدا می‌کند.

وی معتقد است: صحبت اخیر دبیر ستاد امر به معروف، یک بیان غیرقانونی است؛ زیرا بین یک موسسه تاکسیرانی و رانندگان آن، قرارداد‌هایی منعقد می‌شود که باید طبق آن عمل شود و خود قانون اجازه نمی‌دهد که یک موسسه بخواهد به صورت خودسر حقوق افراد را از آن‌ها سلب کند؛ لذا حرف دبیر ستاد امر به معروف، غیرقانونی است.

این حقوقدان تصریح کرد: از طرفی در شرایط فعلی که شرایط بحرانی و حساس است، تولید چنین مطالبی که بیشتر به شکاف‌ها، اختلاف‌ها و نفرت‌ها دامن می‌زند، صحیح نیست و یک منکر است و هر حرفی که به این اختلافات دامن بزند، خطا‌های بزرگی است. ما نمی‌دانیم چرا این قبیل افراد مواخذه نمی‌شوند و به راحتی هر چه می‌خواهند بیان می‌کنند و کسی هم آن‌ها را بازخواست نمی‌کند؟

نوروزی در پایان گفت: در همین روز‌های اخیر افرادی بودند که حرف‌های نادرست و توهین آمیزی زدند و کسی هم به آن‌ها تذکری نداده است و صحبت اخیر دبیر ستاد امر به معروف هم یکی از موارد جدیدی است که بیان می‌شود و بسیار غیرمسئولانه، ناآگاهانه و غیرقانونی است و به بحران‌ها دامن می‌زند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: