فرمول یک ژاپن؛ دومین قهرمانی ورستپن در جهان، این‌بار بدون جنجال!

فصل گذشته در آخرین مرحله این مسابقات که به میزبانی ابوظبی امارات در پیست یاس مارینا برگزار شد، ورستپن در لحظات پایانی از لوئیس همیلتون سبقت گرفت و قهرمانی را از چنگ راننده پرافتخار تیم مرسدس درآورد. اتفاقی که با اعتراض مرسدس و همیلتون به تصمیمات فیا و شرایط مسابقه همراه بود اما شکایت آنها راه به جایی نبرد و این قهرمانی جنجالی برای راننده هلندی ردبول ثبت شد. در فصل جاری اما، ورستپن با اقتدار کامل به عنوان قهرمانی دست یافت تا دومین جام را به خانه ببرد.

کد خبر: ۱۳۸۴۳۷
۱۲:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

دیدارنیوز: هجدهمین مرحله مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان با برتری راننده هلندی تیم ردبول و دومین قهرمانی او در F ۱ به پایان رسید.

هجدهمین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در هوای بارانی پیست سوزوکا کشور ژاپن برگزار شد و با برتری مکس ورستپن راننده هلندی تیم ردبول به پایان رسید. ورستپن با این برتری به دومین عنوان قهرمانی خود در مسابقات فرمول یک رسید.

مسابقه در دور سوم به دلیل بارش شدید باران متوقف شد و ماشین‌ها به گاراژ برگشتند.

کارلوس ساینس، راننده اسپانیایی تیم فراری هم به دلیل برخورد با حاشیه پیست در دور اول، مسابقه را ترک کرد.

الکس آلبون، راننده تایلندی تیم ویلیامز هم به دلیل بروز مشکل در سیستم هیدرولیک، تنها یک دور در پیست سوزروکا زد.

در این ریس (مسابقه) که به جای ۵۳ دور در ۲۹ دور برگزار شد، شارل لکلرک، راننده اهل موناکو تیم فراری دوم شد و سرجیو پرس، راننده مکزیکی تیم ردبول در جایگاه سوم قرار گرفت اما خطای لکلرک در دور پایانی، ۵ ثانیه جریمه برای او به دنبال داشت که باعث تنزل رتبه او به سوم شد و همین اتفاق قهرمانی زودهنگام ورستپن را رقم زد.

در رده‌بندی کلی، مکس ورستپن با ۳۳۶ و سرجیو پرس با ۲۵۳، شارل لکلرک با ۲۵۲ امتیاز، اول تا سوم هستند. گرندپری بعدی در پیست آستین آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش دیدارنیوز، فصل گذشته در آخرین مرحله این مسابقات که به میزبانی ابوظبی امارات در پیست یاس مارینا برگزار شد، ورستپن در لحظات پایانی از لوئیس همیلتون سبقت گرفت و قهرمانی را از چنگ راننده پرافتخار تیم مرسدس درآورد. اتفاقی که با اعتراض مرسدس و همیلتون به تصمیمات فیا و شرایط مسابقه همراه بود اما شکایت آنها راه به جایی نبرد و این قهرمانی جنجالی برای راننده هلندی ردبول ثبت شد. در فصل جاری اما، ورستپن با اقتدار کامل به عنوان قهرمانی دست یافت تا دومین جام را به خانه ببرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: