ادعای زاخارووا؛ منطق ناتو، کشتار و ویرانگری است

در حالی که روسیه با آغاز جنگ ویرانگر و وحشیانه علیه اوکراین، دنیای امروز را با بحران‌های متعدد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و .. مواجه کرده، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مدعی شد که منطق ناتو، کشتار و ویرانگری است.

کد خبر: ۱۳۸۴۳۶
۱۲:۲۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه، "کشتار، تخریب، ویرانگری، اقدامات تحریک‌آمیز و اتهام‌زنی"‎ را "منطق جنایتکارانه" کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هم‌پیمانان آن دانست.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در توییتی نوشت: "وزیر خارجه سابق لهستان از آمریکا برای انفجار خط لوله گاز (نورداستریم) تشکر می‌کند. اورماس رینسالو، وزیر خارجه استونی به اوکراین برای حمله به پل کریمه تبریک می‌گوید. "

او در ادامه نوشت: "لیونید اسلوتسکی، رهبر حزب دموکرات لیبرال روسیه گفت واکنش نظام اوکراین به انفجار در پل کریمه نشان می‌دهد مقامات کی‌یف در سازماندهی این حمله دست دارند. کشتار، ویرانگری، تخریب و تحریک، منطق جنایتکارانه رژیم‌های ناتو است. "

صبح روز شنبه به دنبال انفجار یک کامیون روی پل کریمه، تانکر‌های سوخت روی بخش ریلی این پل آتش گرفته و دچار حریق شدند. به دنبال آن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حکمی را با هدف تشدید تدابیر امنیتی برای پل کریمه امضا کرد.

در این حکم نوشته شده است: "سرویس امنیت فدرال روسیه این اختیار را پیدا می‌کند تا به سازماندهی و هماهنگی تدابیر محافظتی برای گذرگاه حمل و نقل تنگه کرچ، پل انرژی برای شبکه برق میان فدراسیون روسیه و شبه جزیره کریمه و خط لوله انتقال گاز اصلی بین کریمه و منطقه کراسنودار در جریان عملیات خود بپردازد. "

طبق محتوای این حکم، این کار با هدف تقویت تاثیر تدابیر محافظتی برای گذرگاه حمل و نقل، پل انرژی و خط لوله انتقال گاز در تنگه کرچ صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: