بازی‌های لیگ باز هم بدون تماشاگر مرد و زن

هفته هفتم؛ محرومیت مردم!

رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی آغاز می شود که طبق اعلام سازمان لیگ، همه دیدارها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸۰۸۸
۱۲:۰۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: هفتمین هفته از لیگ برتر طی امروز و فردا یعنی نهم و دهم مهرماه دیدارهای لیگ برتر با ۸ دیدار پیگیری می شود .

پیش از این، دیدار پرسپولیس و تراکتور به دلیل بازی جنجالی فصل گذشته دو تیم و اتفاقات تبریز بدون تماشاگر اعلام شده بود، ولی پس از آن طبق نظر شورای تامین، تمام دیدارهای لیگ تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر برگزار می شود و با این شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تنها چند هفته در ایران دوام داشت. در ادامه ۵ دیدار امروز را با هم بررسی می کنیم:

هیجان در سیرجان

مهم‌ترین بازی امروز دیدار دو تیم گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران است. همواره به خاطر حضور امیر قلعه نویی مربی سابق استقلال، مصاف روبروی تیم‌های او با آبی‌ها از جذابیت زیادی برخوردار است. بدون تردید حضور تماشاگر در این بازی می‌توانست به هیجان آن اضافه کند.

دیدار گل گهر و استقلال را باید مصاف دو تیم‌ بالانشین جدول بدانیم با این پیش زمینه که استقلال در ۷ دیدار گذشته خودش به تیم‌های امیر قلعه‌نویی نباخته است. البته نباید فراموش کنیم که قلعه نویی در این فصل  تیمی را به زمین فرستاده که تا هفته هفتم بدون باخت با ۱۲ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

گل‌گهری‌ها از همان هفته اول از تراکتور  امتیاز گرفتند و در دو شهرآورد مقابل تیم‌های مس کرمان و مس رفسنجان به نتیجه تساوی رسیدند. شاگردان قلعه نویی موفق شدند در مقابل تیم‌ پرمهره سپاهان در حالی که ۲ بر صفر عقب بودند، کامبک بزنند و یک امتیاز ارزشمند از شاگردان مورایس بگیرند. آنها همچنین هر سه امتیاز دیدار روبرو برابر ملوان و پیکان را نیز به دست آوردند و نشان دادند که در این فصل یکی از مدعیان اصلی جام هستند.

در مقابل استقلال از همان دیدار نخست لیگ مقابل سپاهان مورایس تن به شکست داد و رکورد ۳۰ بازی بدون باخت فصل گذشته را در همان ابتدای لیگ، از دست رفت. این تیم البته دو برد پر گل برابر ملوان و نساجی کسب کرد، ولی تساوی برابر تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پیکان و نمایش ضعیف تاکتیکی در این بازی‌ها باعث شده تا نتوانیم برای استقلال روی نمودار همواره نقطه اوج را در نظر بگیریم.

باید دید که آیا شاگردان ساپینتو می توانند نوسانات ابتدایی لیگ را پشت سر بگذارند و دست پر از سیرجان برگردند یا امیر قلعه نویی فاتح این دیدار خانگی می شود.

کنایه مهاجری

در سایر دیدارهای امروز آلومنیوم در اراک به مصاف ملوان می رود. مصاف این تیم را باید دیدار قعر نشینان جدول بدانیم. هم اکنون آلومینیوم در رده ۱۴ و ملوان با یک با یک کمتر در رده ۱۶ جدول قرار دارد.

نساجی که پس از باخت به استقلال وارد حواشی شده بود و حتی تا تغییر کادر فنی هم جلو رفت باید مقابل نفت مسجد سلیمان قرار بگیرد که روز گذشته رضا مهاجری سرمربی نفت در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی در مورد شرایط تیمش گفت: «بازیکن مصدوم و یا محروم خدا را شکر نداریم، اما سه بازیکن ما دو روز است که بازداشت شده‌اند و مطمئنا تاکنون مصدوم هم شده‌اند!»

گفتنی است با توجه به شرایط کنونی و نداشتن آمار دقیق از تیم‌ها ممکن است چند فوتبالیست دیگر شاغل در لیگ هم، هم اکنون در بازداشت به سر ببرند. در اهواز امروز فولادی ها باید در مقابل مس کرمان بازی کنند. با توجه به اینکه نکونام به طور رسمی از حضور در تیم ملی کناره گیری کرده، بدون تردید بیشتر از گذشته تمرکزش را روی بازی‌های لیگ می گذارد. در حال حاضر فولاد جزو تیم‌های بدون باخت لیگ محسوب می شود. این تیم با ۲ پیروزی و ۳ تساوی و یک بازی کمتر در جایگاه پنجم جدول قرار دارد و مس کرمان با ۱ برد، ۲ تساوی و سه باخت در رده ۱۲ جدول جای گرفته است.

بازی دو تیم ذوب آهن و پیکان را باید مصاف دو تیم میانه جدولی بدانیم. ذوب آهن که در ۶ بازی گذشته خودش ۶ تساوی به دست آورده با جمع کردن این تک امتیازها، در رده دهم جدول قرار دارد. پیکانی ها البته تیم پر نوسانی نشان دادند و با دو تساوی، دو برد و دو شکست در رده هشتم جدول قرار گرفتند. نتیجه دیدار این دو تیم در نهایت تاثیر‌ چندانی در جدول نخواهد داشت.

فردا، داربی سرخ

فردا نیز سه دیدار پیگیری می شود که در مهم‌ترین آن پرسپولیس صدرنشین به مصاف تراکتوری می رود که پس از حضور بردیف روی نیمکت کم کم خودش را پیدا کرده. این تیم پس از باخت به گل‌گهر در هفته نخست و تساوی برابر ذوب درهفته دوم، در یکی از زیباترین دیدارهای لیگ مقابل فولاد به میدان رفت و در حالی که دو بر صفر عقب افتاده بود بازی را به تساوی کشید ولی در نهایت این دیدار پر گل با برتری سه بردو فولاد به پایان رسید.

پس از آن تراکتور یک تساوی از هوادار در خانه گرفت، انگار که موتور این تیم تازه از هفته پنجم روشن شده باشد. شاگردان بردیف با برد مقابل آلومنیوم و پس از آن نفت آبادان با شرایط خوبی پا به هفته هفتم لیگ گذاشتند.

اما در تیم حریف یعنی پرسپولیس نیز دو بازیکن غایب هستند. بیرانوند که از ناحیه کمر در تیم ملی مصدوم شد و شیخ دیاباته که به نظر می‌رسد با یک مصدومیت طولانی تا نیم فصل نمی تواند برای قرمزها بازی کند. این فصل پرسپولیسی‌ها از لحاظ مهره برترین و گران ترین تيم لیگ هستند و این لاکچری بودن به آنها کمک کرده تا با ۴ برد و ۲ تساوی صدرنشین لیگ باشند. باید دید در ادامه شاگردان یحیی گل‌محمدی رکورددار جدید لیگ می شوند و یا نام صدرنشین در بالای جدول تغییر می کند.

از دیگر بازی‌های مهم روز یکشنبه مصاف دو تیم نفت آبادان و مس رفسنجان است. نفتی‌ها که در هفته ششم مربی عوض کردند قرار بود با مربی سابق آبی‌ها در لیگ ادامه دهند که بخاطر اتفاقات اخیر وینفرد شفر فعلا به ایران نمی آید. در حالی که گفته می‌شد قرار است برزیلی‌ها با بهنام‌ سراج لیگ را دنبال کنند، به یکباره نام فیروزه کریمی به عنوان سرمربی جدید صنعت نفت اعلام شد و از این جهت دیدار نفت و مس رفسنجان می تواند حائز اهمیت باشد .

هوادار هم در تهران کار سختی مقابل سپاهان دارد. این تیم باید به مصاف سپاهانی برود که برای احیای خودش نیاز به پیروزی در تهران دارد...

با وجود اینکه مورایس در دو هفته اول با شکست استقلال و نساجی نشان داد که یکی از مدعیان اصلی لیگ است ولی در ادامه با تساوی برابر تیم‌های گل‌گهر، ذوب آهن و آلومینیوم و قبول شکست برابر فولاد در دقایق پایانی، این روزها شرایط سختی را تحمل می کند و بدون تردید مورایس برای جبران و بازگشت به کورس قهرمانی نیاز به هر سه امتیاز بازی برابر هوادار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: