بررسی لیست جدید کی‌روش؛ اعتماد به قدیمی‌ها!

پس از اعلام لیست جدید تیم ملی فوتبال کشورمان برای اردوی اتریش، نام‌های آشنا در این فهرست نشان داد که کی‌روش در فاصله ۶۴ روز تا آغاز جام جهانی قطر به همان شاگردان سابق و قدیمی‌اش اعتماد کرده است.

کد خبر: ۱۳۷۴۲۶
۰۸:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱

دیدارنیوز: بعد از بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران، او به شاگردان سابق خود دوباره اعتماد کرده است.

کارلوس کی‌روش در بازگشت دوباره به ایران، فهرست نهایی تیم ملی برای ۲ بازی آینده را منتشر کرد. در این لیست بازگشت چند بازیکن تیم ملی از جمله نکات جالب توجه است. همچنین برخی از بازیکنان هم برای نخستین بار زیر نظر کی‌روش کار خواهند کرد.

حضور کاپیتان‌ها در فهرست کی‌روش
کارلوس کی‌روش به اکثر بازیکنانی که سابقه طولانی همکاری با او داشتند، وفادار ماند و به تیم ملی دعوت کرد. احسان حاج‌صفی که با انجام ۷۰ بازی، رکورددار بیشترین بازی برای تیم ملی تحت نظر کی‌روش است، باز هم در تیم ملی حاضر است. کریم انصاری‌فرد که در اردو‌های اخیر تیم ملی حضورش کم‌رنگ شده بود، باز هم به تیم ملی فراخوانده شد. از بین شاگردان باسابقه کی‌روش، نام اشکان دژاگه در فهرست تیم ملی به چشم نمی‌خورد.

بازگشت رامین، امید، مجید و ...
مهم‌ترین اتفاق لیست کی‌روش بازگشت چند بازیکن است که مدت‌ها بود حضور پررنگی در تیم ملی نداشتند. رامین رضاییان برجسته‌ترین بازیکنی است که دوباره به تیم ملی دعوت شده است. آخرین بازی ملی این بازیکن، آخرین بازی با مربیگری مارک ویلموتس مقابل عراق بود و حالا پس از ۳ سال دوباره در تیم ملی حاضر است.

امید ابراهیمی هم هرچند که در آخرین فهرست دراگان اسکوچیچ حضور داشت، ولی در ۳ سال اخیر تنها ۲ بازی ملی انجام داده بود. این بازیکن مورد علاقه کی‌روش، دوباره در فهرست تیم ملی حضور دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی پس از بازگشت از یک مصدومیت طولانی که منجر به دوری ۲ ساله از تیم ملی شده بود، دوباره در‌های تیم ملی را به روی خود باز می‌بیند. مجید حسینی که در جوانی توسط کی‌روش به او میدان داده شد و در سال‌های اخیر فرصت زیادی برای بازی ملی پیدا نکرد، در اردوی اتریش حاضر خواهد بود.

اعتماد به سرلک، حردانی و جلالی
از بین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بازیکنی که سابقه دعوت به تیم ملی نداشته باشد، دیده نمی‌شود.۲۴ بازیکن سابقه قبلی همکاری با کی‌روش را دارند که البته پیام نیازمند، صرفاً به تیم ملی دعوت شد، ولی بازی نکرد. میلاد سرلک، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی، بازیکنانی هستند که در زمان غیبت کی‌روش در فوتبال ایران خوش درخشیدند و در بازگشت این سرمربی اعتماد این مربی را جلب کرده و در فهرست تیم ملی حضور دارند. در بین این ۳ بازیکن، سرلک با ۹ بازی، سابقه بیشتری در تیم ملی دارد.

شجاع و وحید شگفتانه‌های فهرست تیم ملی
زمانی که زمزمه‌هایی بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران شنیده شد، از شجاع خلیل‌زاده به عنوان یکی از متضررین نامبرده می‌شد. خلیل‌زاده در ۶ سال آخر مربیگری کی‌روش، جایی در فهرست او نداشت و قبل از آن تنها در بازی‌های دوستانه و کم اهمیت به کار گرفته می‌شد تا مشخص شود این مربی پرتغالی اعتقادی به این بازیکن ندارد. خلیل‌زاده در ۱۵ بازی از ۱۸ بازی مربیگری دراگان اسکوچیچ، به میدان رفت و حتی به بازوبند کاپیتانی تیم ملی هم دست یافت. کی‌روش که در بازگشت به ایران سیگنال‌هایی برای پایان دادن به اختلافات قدیمی نشان داده، برای این اردو از نام این بازیکن صرف‌نظر نکرد.

دعوت از وحید امیری هم یکی از غافلگیری‌های این فهرست بود. امیری که از مصدومیت شدید و طولانی مدت رنج می‌برد به تازگی شرایط حضور در تمرین را پیدا کرده بود، برای ۲ بازی آتی تیم ملی دعوت شد تا علاقه کی‌روش به این هافبک بیش از پیش مشخص شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: