درخواست برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری

گروهی از جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی با راه‌اندازی کارزاری از وزیر آموزش و پرورش خواستند آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری برگزار شود.

کد خبر: ۱۳۷۰۶۹
۱۳:۲۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: گروهی از جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی با راه‌اندازی کارزاری از وزیر آموزش و پرورش خواستند آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری برگزار شود.

در متن این کارزار که بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در هر کشور و با توجه به این که معلمان باید از شایسته ترین افراد انتخاب شوند و همچنین در تمام کشورهای مدرن دنیا برای ورود به حرفه معلمی از دو طریق می توانند وارد این حرفه شوند؛ یکی از طریق همان دانشگاه‌های فرهنگیان مانند کنکور سراسری و دیگری تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی که علاقه‌مند به این شغل هستند و با یک آزمون و بررسی صلاحیت ها وارد این حرفه می‌شوند.

با توجه به اینکه طی سالهای گذشته برای ورود به این شغل از طریق دانشگاه فرهنگیان ظرفیت بسیار کم بوده و جوانان مجبور به تحصیل در رشته های دیگر در دانشگاه‌های دیگر بودند، باید این فرصت به آنها هم داده شود که اگر توانایی ورود به این شغل را دارند و هر ساله مانند آزمون سراسری کنکور یک آزمون مجزا در تاریخ معین برای رفع سردرگمی و برنامه ریزی این جوانان هم برگزار شود و بهترین آنها را انتخاب کنند یعنی شایسته‌سالاری.

جوانان این مرز و بوم حق دارند که شرایط مساوی را داشته باشند و هر سال اگر قرار است افرادی وارد آموزش و پرورش شود به صورت مساوی بین دانشگاه فرهنگیان و تحصیل کرده های دانشگاهی تقسیم و هر دو در زمان ثابت آزمون داشته باشند تا عدالت برقرار شود.

جوانان این مرز و بوم که در دانشگاه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند، متولی ندارند. ما جوانان تحصیل‌کرده دانشگاه های کشور خواستار این هستیم که عدالت برقرار شود و هر سال در زمان معین آزمون استخدامی برگزار شود و اگر قرار است هر سال نیرویی وارد آموزش و پرورش شود، باید به صورت مساوی بین آزمون استخدامی و کنکور سراسری تقسیم شود و عدالت برقرار شود.

نیروهایی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند از بدو ورود حقوق میگیرند، بیمه دارند و بعد از چهار سال استخدام می‌شوند، اما نیروهای تحصیل‌کرده دانشگاهی این امتیازها را ندارند و با هزینه خود تحصیل می‌کنند و بعد هم اگر بخواهند وارد حرفه معلمی شوند، باید مسیر دشواری را طی کنند و یکسال هم دوره بدون هیچ امتیاز و حقوقی بروند، با این حال به دلیل علاقه به این شغل این شرایط را می پذیرند.»

این کارزار تا تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/56795) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: