روسیه: جنگ ترکیبی علیه ما به درگیری قدرت‌های اتمی منجر می‌شود

معاون رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت، جنگ چندجانبه علیه روسیه تنها باعث بروز درگیری بین قدرت‌های اتمی می‌شود.

کد خبر: ۱۳۴۸۶۹
۱۴:۵۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ایگور ویشنوتسکی» معاون رئیس اداره عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: یک کارزار نظامی چند وجهی علیه روسیه به راه افتاده که ما را مجبور کرده تا از حقوق مشروع خود برای حفاظت از منافع امنیتی بنیادین دفاع کنیم و این مساله باعث بروز نگرانی از نبرد مستقیم بین قدرت‌های اتمی شده است.

وی ادامه داد، روسیه بر این باور است که در یک نبرد اتمی هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید چنین جنگی آغاز شود.

این دیپلمات روس همچنین گفت: اوضاع در حوزه ثبات استراتژیک به سرعت رو به وخامت می‌گذارد و فعالیت مخرب ناتو باعث بروز بحران در اروپا شده است. واشنگتن تحولات مثبت در مذاکرات ثبات استراتژیک را بی‌ارزش کرده است. روسیه به تحقق تعهداتش بر اساس پیمان استارت ۲۰۱۰ ادامه می‌دهد.

این دیپلمات روس همچنین با اشاره به اظهارات برخی از کشور‌ها درباره حمله روسیه به اوکراین، تمامی اتهامات را رد کرد و افزود: قاطعانه تمامی اتهامات علیه خود مبنی بر حمله بی‌دلیل به اوکراین را رد می‌کنیم. رژیمی که اکنون در کی‌یف حاکم است در نتیجه یک کودتا به قدرت رسید و بلافاصله آزار و اذیت و سپس درگیری مسلحانه را علیه جمعیت روس‌زبان دونباس آغاز کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: