اختلال شدید در اینترنت ایران؛ صدای اعتراض «مردم» درآمد

دقایقی پیش از ساعت ۱۴ امروز، اینترنت کشور با اختلال و قطعی گسترده مواجه شد و صدای اعتراض مردم نسبت به عملکرد دولت و وزیر ارتباطات را در شبکه‌های اجتماعی که به سختی با اینترنت گوشی یا شبکه‌های دیگر متصل می‌شدند، درآورد.

کد خبر: ۱۳۴۶۹۹
۱۷:۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: ظهر امروز ۱۰ مرداد اینترنت بخشی از کشور با اختلال شدید مواجه شد.

نت بلاکس قطعی اینترنت در خطوط اینترنت ثابت و ایرانسل و شرکت ارتباطات زیرساخت را تأیید کرده است و تمام داده‌های رادار ابرآروان هم نشان از اختلال شدید در شبکه دارد، همچنین سرور‌های این شرکت از دسترس خارج شده‌اند.

براساس داده‌های شبکه ریل تایم سطح دسترسی به شبکه در‌حال‌حاضر در حدود ۷۹ درصد است که ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد قطعی از سوی این شرکت نیست و اپراتور‌ها باید پاسخگو باشند. همچنین کاربران زیادی از قطعی اینترنت در سرویس ایرانسل خبر داده‌اند، اما روابط‌عمومی این شرکت می‌گوید مشکلی وجود ندارد. کاربران می‌گویند تماس‌های تلفن همراه در خط‌های ایرانسل هم دچار اختلال شده است.

پس از حدود یک ساعت از قطعی اینترنت برخی کاربران، مخابرات اعلام کرد آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران دلیل اختلال در اینترنت بوده است.

در پی این آتش‌سوزی ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از تهران، مختل شده است. در حال حاضر کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت برای حل این اختلالات هستند.

منبع: زومیت

به گزارش دیدارنیوز، دقایقی پیش از ساعت ۱۴ امروز، اینترنت کشور با اختلال و قطعی گسترده مواجه شد و صدای اعتراض مردم نسبت به عملکرد دولت و وزیر ارتباطات را در شبکه‌های اجتماعی که به سختی با اینترنت گوشی یا شبکه‌های دیگر متصل می‌شدند، درآورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: