در حال پیگیری مسئله ریزگرد‌ها با کشور عراق هستیم

سلاجقه: «پیروز» توله یوز ایرانی دایه ایرانی دارد

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال پیگیری مسئله ریزگرد‌ها با کشور عراق هستیم، درباره آخرین وضعیت وضعیت توله یوز تازه به دنیا آمده به نام «پیروز» گفت: از زمانی که از سوی دامپزشک‌هایی که از آفریقای جنوبی به ایران آمدند توصیه‌های داشتیم، تمامی کار‌های این یوز توسط پزشکان داخلی انجام می‌شود و دایه ایرانی دارد.

کد خبر: ۱۳۴۲۱۵
۱۰:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال پیگیری مسئله ریزگرد‌ها با کشور عراق هستیم، کارگروهی در کشور عراق تشکیل شده است و منتظریم روشی را برای کاهش منشاء این ریزگرد‌ها مشخص کنند و بعد ما وارد فرآیند‌های عملیاتی شویم.

علی سلاجقه، درباره روند رسیدگی به پدیده ریزگرده‌ها در کشور و مذاکرات ایران و عراق گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده، یک دبیرخانه منطقه‌ای و یک صندوق در تهران دایر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کارگروهی در کشور عراق تشکیل شده که منتظر هستیم روشی را برای کاهش منشاء این ریزگرد‌ها مشخص کنند و بعد ما وارد فرآیند‌های عملیاتی شویم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه اقداماتی در حال انجام است روز سه‌شنبه هم نامه‌هایی به وزرای محترم نیرو، نفت، جهاد و کشاورزی در این خصوص زده است تا کارشناسان را در این زمینه معرفی کنند. از وزرای جهاد کشاورزی و نیرو هم خواسته‌ایم تکلیف‌شان را انجام دهند، ما هم شدیدا پیگیری می‌کنیم تا مرارت‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت توله یوز تازه به دنیا آمده به نام «پیروز» گفت: وضعیت پیروز بسیار خوب است و قرار است یک انیمیشن شصت ثانیه‌ای درباره‌اش ساخته شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

وی درباره این‌که کادر پزشکی وی از دامپزشکان ایرانی هستند و یا خارج از کشور بیان کرد: از زمانی که از سوی دامپزشک‌هایی که از آفریقای جنوبی به ایران آمدند توصیه‌های داشتیم، تمامی کار‌های این یوز توسط پزشکان داخلی انجام می‌شود و دایه ایرانی دارد.

سلاجقه تاکید کرد: «پیروز» وضعیت بسیار عالی دارد و وارد فاز گوشت‌خواری شده است و تمامی تلاش‌ها برای هرچه بهتر شدن وضعیت وی در حال انجام است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: