هفتمین قهرمانی جوکوویچ در ویمبلدون؛ «نوله» به یک قدمی نادال رسید

نواک جوکوویچ تنیس‌باز نامدار صربستانی با برتری مقابل نیک کریوس استرالیایی، برای هفتمین بار فاتح ویمبلدون شد و در یک قدمی رسیدن به رکورد بزرگ رافائل نادال قرار گرفت.

کد خبر: ۱۳۳۳۶۱
۲۰:۴۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۱

دیدارنیوز: نواک جوکوویچ با برتری ۳-۱ مقابل نیک کریوس توانست برای چهارمین بار متوالی قهرمان رقابت‌های ویمبلدون شود.

تنیس‌باز ۳۵ ساله صرب در دیدار فینال شروع خوبی نداشت و این کریوس بود که ست اول را با اتکا بر سرو‌یس‌های مرگبارش ۶-۳ برد. در ادامه، اما جوکوویچ به بازی بازگشت و در سه ست بعدی با ارائه یک بازی حساب‌شده حریف استرالیایی خود را با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۷-۶ شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

«نوله» با این پیروزی به هفتمین قهرمانی خود در ویمبلدون رسید و با رکورد الگوی دوران کودکی خود پیت سمپراس آمریکایی برابری کرد. گفتنی است راجر فدرر با هشت عنوان رکورددار قهرمانی در این گرند اسلم است.

هفتمین قهرمانی ویمبلدون، تعداد گرند اسلم‌های جوکوویچ را به عدد ۲۱ رساند و او با عبور از راجر فدرر به تنهایی پشت سر رافائل نادال با ۲۲ عنوان قرار گرفت.

منبع:تنیس‌فا

به گزارش دیدارنیوز، کریوس در این دیدار حساس کنترل مناسبی روی اعصاب خود نداشت و بارها به تیم خود و داور اعتراض کرد. او خطاهای زیادی در این مسابقه داشت و نتوانست برابر قدرت دفاعی جوکوویچ عملکرد خوبی داشته باشد. کریوس پس از انصراف رافائل نادال از نیمه نهایی، برای اولین‌بار به فینال یک گرنداسلم رسیده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: