اولین قهرمانی ریباکینای روسی‌الاصل در ویمبلدون

النا ریباکینا، تنیس‌باز روسی‌الاصل قزاقستان با شکست انس جابر تونسی برای اولین بار فاتح مسابقات معتبر ویمبلدون شد و جام قهرمانی را در زمین مرکزی این رقابت‌ها بالای سر برد.

کد خبر: ۱۳۳۳۰۷
۱۹:۴۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۱

دیدارنیوز: النا ریباکینا در دیدار پایانی مسابقات زنان ویمبلدون ۲۰۲۲ با حساب ۲ بر یک از سد انس جابر عبور کرد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

بازیکن قزاق در ست اول اشتباهات متعددی مرتکب شد و نتیجه را ۳-۶ به جابر واگذار کرد. با شروع ست دوم، اما یخ بازی ریباکینا آب شد و او موفق شد با نتیجه قاطع ۶-۲ پیروز شود تا سرنوشت قهرمان در ست سوم مشخص گردد.

در ست سوم نیز این ریباکینا بود که به نمایش خوبش ادامه داد و حریف تونسی خود را با نتیجه ۶-۲ از پیش رو برداشت تا نخستین عنوان گرند اسلمش را کسب نماید.

ریباکینا ۲۳ ساله که در روسیه متولد شده و از سال ۲۰۱۸ تحت پرچم قزاقستان بازی می‌کند، با این پیروزی به نخستین بازیکن قزاق تبدیل شد که جام قهرمانی یک گرند اسلم را بالای سر می‌برد.

این همچنین سومین قهرمانی دوران حرفه‌ای ریباکینا محسوب می‌شود.

به این ترتیب در تورنمنتی که تنیس‌بازان اهل روسیه از حضور در آن محروم شدند، یک بازیکن روسی‌الاصل توانست فاتح رقابت‌ها شود.

منبع:تنیس‌فا

به گزارش دیدارنیوز، فینال بخش مردان ویمبلدون هم فردا (یکشنبه) بین نواک جوکوویچ از صربستان و نیک کریوس استرالیایی برگزار خواهد شد.کریوس پس از انصراف رافائل نادال اسپانیایی از دیدار نیمه نهایی به دلیل مصدومیت، به اولین فینال بزرگ خود رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: