پرونده تصادف اتوبوس «خبرنگاران محیط زیست» به کجا رسید؟

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده تصادف اتوبوس «خبرنگاران محیط زیست» گفت: پرونده به دادسرای کیفری ۲ ارسال و رای شرعی صادر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲۲۰۸
۱۲:۳۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سخنگوی قوه قضائیه از جزئیات آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تصادف اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست خبر داد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: مطلع شدیم استاد عزیزمان آقای محمدعلی کریمخانی دارفانی را وداع گفتند که تسلیت عرض می‌کنیم، ایام شهادت دکتر مصطفی چمران را گرامی می‌داریم و همانطور که می‌دانید ایشان علیرغم اینکه یک نخبه و دانشمند بود در خط امام و انقلاب همواره مبارزه کرد و به شهادت کرد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در آستانه هفته قوه قضائیه هستیم. این هفته مصادف با شهادت سیدالشهدا شهید بهشتی و یاران ایشان شده است. شهید بهشتی نقش بی‌بدیلی در مجلس خبرگان رهبری و تدوین قانون اساسی داشتند. قانون اساسی قانون برتر و بنیادین است.

وی تاکید کرد: شهید بهشتی در شورای انقلاب نقش بسزایی داشت و به انقلاب کمک کرد در جهت اینکه امروز را داشته باشیم. ایشان معمار دستگاه قضایی بودند و تحول بزرگی را ایجاد کردند و این دستگاه را مستقل، مردمی و اسلامی کردند که امروز جزو مترقی‌ترین دستگاه‌های قضایی دنیا است.

ستایشی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی جهاد تبیین را معنا کرد و امام، بهشتی را یک ملت برای ملت دانستند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند آقای بهشتی خیلی خیلی بزرگ بودند، این مردم بهشتی را نشناختند و در آینده خواهند شناخت.

وی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: در پیش رو سالروز بمباران شیمایی سردشت را داریم که روز مقابله با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی است. بعضی از شهر‌های ما گرفتار این آسیب و قربانی سلاح شیمیایی شدند و لازم است ما اقدامات مثبت و سازنده‌ای در خصوص منع این سلاح‌ها در منطقه و جهان داشته باشیم و جا دارد برای قربانیان این حادثه که به دست رژیم عراق اتفاق افتاد، احقاق حق کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تصادف اتوبوس محیط زیست که منجر به درگذشت دو خبرنگار شد، گفت: در دوم تیرماه سال گذشته این واقعه همه را متاثر کرد. این اتفاق در حوزه قضایی استان آذربایجان غربی صورت گرفت. آنچه که مورد مطالبه رسانه‌ها است این است که برخورد با مسببان شده است؟ فرآیند رسیدگی‌نسبت به جرم توسط قاضی مرجع حوزه ذی صلاح صورت گرفت است.

وی ادامه داد: اعتراض به یک هیات ۵ نفره ارسال شده است و مقصر راننده است. پرونده به دادسرای کیفری ۲ ارسال و رای شرعی صادر خواهد شد.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی میانکاله گفت: در حوزه میانکاله یک انتقادی دارم که مقداری از این انتقاد به ما وارد است و مقداری دیگر به کسانی وارد است که در حوزه تصمیم‌سازی هستند. در خصوص میانکاله آن چیزی که بررسی کردم این بود که قسمت‌های مختلف تصمیمات مختلفی را اتخاذ کردند. پروژه میانکاله به موجب تصمیمی که دادستان کل گرفته‌اند و تصمیماتی که ایشان ابلاغ کردند، فعلا بر اساس آخرین داده‌ها متوقف است.

ادامه دارد..

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: