۴۱ مورد ابتلا به «آبله میمونی» در نیجریه

مقامات بهداشتی نیجریه اعلام کردند تعداد موارد ابتلا به بیماری آبله میمونی در این کشور به ۴۱ نفر رسیده است در حالی که ویروس عامل این بیماری، هیچ گونه شواهدی مبنی بر تغییر روش‌های انتقال آن یا تغییر در علائم، مشخصات و واگیری را در مقایسه با موارد گزارش شده ابتلا به این بیماری در سایر کشور‌ها نشان نداده است.

کد خبر: ۱۳۲۲۰۰
۱۱:۳۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: بر اساس آخرین اطلاعاتی که "مرکز کنترل بیماری نیجریه" روز گذشته (دوشنبه) منتشر کرد، تعداد موارد تایید شده ابتلا به بیماری آبله میمونی در این کشور تا روز یکشنبه به ۴۱ تن افزایش یافته است.

یکی از مقامات بهداشتی این کشور در این باره گفت: در میان این ۴۱ مورد گزارش شده از ابتلا به آبله میمونی، ویروس عامل این بیماری هیچ گونه شواهدی مبنی بر تغییر روش‌های انتقال آن یا تغییر در علائم، مشخصات و واگیری را در مقایسه با موارد گزارش شده ابتلا به این بیماری در سایر کشور‌ها نشان نداده است.

این مقام بهداشتی نیجریه همچنین افزود: کار ما برای نظارت بر شیوع این بیماری همچنان ادامه دارد.

به گزارش شینهوا، آبله میمونی یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که ممکن است باعث ایجاد عفونت در انسان شود. این بیماری معمولاً در مناطق جنگلی مرکز و غرب آفریقا وجود دارد، اما از ماه گذشته میلادی (مه) به طور فزاینده‌ای در کشور‌های غیر بومی نیز شناسایی شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: