درخواست بازنگری در ایجاد بخش‌های تابعه شهرستان جویم

گروهی از مردم بخش جویم شهرستان لارستان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت و وزیر کشور خواسته‌اند در ایجاد بخش‌های تابعه شهرستان جویم بازنگری کنند.

کد خبر: ۱۳۱۹۵۱
۱۵:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: گروهی از مردم بخش جویم شهرستان لارستان با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت و وزیر کشور خواسته‌اند در ایجاد بخش‌های تابعه شهرستان جویم بازنگری کنند.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«احتراماً در بحث ارتقای بخش جویم شهرستان لارستان به شهرستان و تصویب در هیئت دولت و ایجاد بخش‌های تابعه متأسفانه به‌خوبی شاخص‌ها و مزیت‌های موجود دیده نشده و این موضوع باعث نگرانی و ناراحتی معتمدین، فرهنگیان، خیرین و جوانان بخش عمده‌ای از اهالی (با ائتلاف چندین روستا) و به‌ویژه روستای کاریان و روستا‌های مجاور شده است.

این روستا طی عمر ۴۰ ساله انقلاب همیشه در صحنه بوده و پشتیبان جمهوری اسلامی بوده است. از حضور در تمام انتخابات‌ها و حمایت مالی و جانی از انقلاب و جبهه‌های جنگ تحمیلی گرفته (با تقدیم ۵ شهید و چندین جانباز و رزمنده) تا ایجاد زیر ساخت‌های مهم منجمله هزینه کرد بالغ بر هفتصد میلیارد ریال با ساخت مجموعه بزرگ ورزشی، آتش نشانی، اورژانس، راه مواصلاتی و کریدور عسلویه به کرمان که از کاریان می‌گذرد، ساختمان پاسگاه انتظامی، وجود پایگاه مقاومت بسیج و اهداء و واگذاری چندین زمین جهت ساخت ادارات.

نکته دیگری که بسیارحائز اهمیت می‌باشد الحاق روستای احمدمحمودی و چغان به بخش مرکزی است که به علت بعد مسافت و دور بودن از بخش مرکزی و گذشتن از بخش بنارویه برای رسیدن به مرکز، که این موضوع نیز باعث ناراحتی و دل نگرانی اهالی شده است.

چنانچه به این موارد اهمیت داده نشود باعث دلسردی خیرین و معتمدین محلی که همیشه حامی دولت‌های جمهوری اسلامی بوده خواهد شد که مسئولیت عواقب آن متوجه مسئولین مربوطه خواهد بود؛ لذا استدعا داریم نسبت به توقف این امر و بازنگری در شاخص‌های موجود و ایجاد بخشی متعادل که رضایت همه این روستا‌ها را در پی داشته باشد، و قرار گرفتن ادارات بخش در محل چهار راه که حد وسط این روستاهاست، دستورات مقتضی مبذول فرمایید.»

این کارزار تا تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/۴۲۶۳۴) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: