امیرعبداللهیان: روابط ایران و ونزوئلا در بهترین وضعیت قرار دارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود گفت: اکنون روابط دو کشور در بهترین وضعیت قرار دارد و با امضای سند نقشه راه همکاری‌های جامع دو کشور مسیر تعمیق همکاری‌های فیمابین بیش از گذشته هموار خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱۴۴۰
۱۸:۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه امروز در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان با تبریک انتصاب همتای ونزوئلایی در پست وزیر امور خارجه گفت: اکنون روابط دو کشور در بهترین وضعیت قرار دارد و با امضای سند نقشه راه همکاری‌های جامع دو کشور مسیر تعمیق همکاری‌های فیمابین بیش از گذشته هموار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده با افزایش تماس‌ها و سفر‌های آتی، زمینه پیگیری و اجرای سند ٢٠ ساله فراهم و با قوت دنبال شود.

کارلوس فاریا، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با اشاره به تجربه همکاری‌های نزدیک خود با طرف‌های ایرانی در سمت‌های قبلی، تصریح کرد: فرصت مناسبی برای ورود به دور جدیدی از همکاری‌ها وجود دارد و ما از نزدیک شاهد پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان، صنعت و دیگر حوزه‌ها به ویژه در شرایط تحریمی هستیم و آن را تحسین می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما با فلسفه مقامات ایران مبنی بر اینکه تحریم‌ها می‌تواند فرصت‌ساز باشد، کاملا موافقیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: