واکنش قوه قضائیه به سوءاستفاده جنسی در میان بازیگران؛ برخی مورد تعرض واقع شدند

ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درباره پرونده سوءاستفاده جنسی در میان بازیگران گفت: متاسفانه وجود دارد و مشاهده می‌کنیم برخی از طریق افراد دیگر مورد تعرض واقع شدند، اما دستگاه قضایی در این مورد چه کاری انجام داده است؛ چون موارد خصوصی است می‌توانند در طرح شکایت کیفری اقدام کنند ما هم رسیدگی کنیم، اما آیا شکایتی انجام شده است؟ تا روز گذشته شکایتی ثبت نشده بود.

کد خبر: ۱۳۱۱۶۵
۱۲:۳۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درخصوص رسیدگی به پرونده سوءاستفاده جنسی در میان بازیگران گفت: این مسائلی که این اواخر در فضای مجازی مطرح شده است بسیار تلخ و تاسف‌آور است و در تعجب هستیم در پیشگاه این ملت بزرگوار این‌گونه موارد بروز و ظهور پیدا کند، اما متاسفانه وجود دارد.

ستایشی، درباره ثبت اموال مسئولان در سامانه ثبت اموال مسئولین بیان کرد: اصل ۱۴۲ قانون اساسی در راستای شفافیت و پاسخگویی است، اما از نظر اجرا در اجرای این اصل قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی مقرر شد اموال رئیس‌جمهور، وزیران و همسر و فرزندان توسط رئیس قوه قضاییه بررسی شوند که کلیه اعضای دولت قبل و فعلی لیست اموال خودشان را به ریاست محترم قوه قضائیه ارسال کردند و مطابق ماده ۳ این قانون مقامات و مسئولان باید دارایی افراد تحت تکلف خودشان را به سامانه هوشمند ارائه دهند که مسئولان ذی ربط بررسی کنند که ۸۰ درصد این قانون در قوه قضاییه اجرا شده است که اکثر قضات اهتمام داشتند و آنچه که انجام نشده است، پیگیری خواهد شد.

وی افزود: سایر نهاد‌ها باید آمار خودشان را بدهند که این مشارکت کمتر بوده است و با وجود این که آقای مخبر پیگیری‌های مناسبی داشتند، اما اقدامات کمتر صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص رسیدگی به پرونده سوءاستفاده جنسی در میان بازیگران گفت: این مسائلی که این اواخر در فضای مجازی مطرح شده است بسیار تلخ و تاسف‌آور است و در تعجب هستیم در پیشگاه این ملت بزرگوار این‌گونه موارد بروز و ظهور پیدا کند، اما متاسفانه وجود دارد و مشاهده می‌کنیم برخی از طریق افراد دیگر مورد تعرض واقع شدند، اما دستگاه قضایی در این مورد چه کاری انجام داده است؛ چون موارد خصوصی است می‌توانند در طرح شکایت کیفری اقدام کنند ما هم رسیدگی کنیم، اما آیا شکایتی انجام شده است؟ تا روز گذشته شکایتی ثبت نشده بود، اما امروز مواجه شده‌ایم با این مساله که از طرفی که نسبت به وی اتهاماتی روا داده شده است، شکایتی ثبت شده است.

وی در خصوص سرعت عمل در رسیدگی به حادثه متروپل و تفاوت آن با حادثه پلاسکو گفت: تاکنون ۴۱ نفر از عزیزانی که در موقعیت بودند را از دست دادیم و ۴۷ نفر مصدوم هستند که ۲ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

ستایشی گفت: برادری در صداوسیما گفت ما لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن را داده‌ایم که فرصت پاسخ‌دهی نشد. اقدامات صورت گرفته برای شناسایی این ساختمان‌های ناایمن توسط قوه قضاییه صورت گرفت. لیست تمام این ساختمان‌ها به ناحیه ۳۷ دادسرای تهران ویژه شهرداری تهران ارائه شد تا تصمیمات لازم صورت گیرد. ۶۶۰ واحد تجاری توسط دادسرای عمومی انقلاب تهران مورد بررسی گرفت. ساختمان علاءالدین، چند بیمارستان و مراکز آموزشی با پیگیری دستگاه قضا مورد بررسی قرار گرفت که گفته نشد.

وی ادامه داد: آیا ایمن کردن ساختمان ناایمن در شمول دستگاه قضایی است؟ پس کسانی که صاحب تکلیف هستند اعم از شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی کجا هستند؟ چرا در راستای وظایف خودشان تاخیر کردند که مشکل پیش آمده است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: این بررسی‌ها از اواخر سال گذشته شروع است و ادامه دارد تا دوستان تکلیف‌شان را به صورت جامع و کامل انجام دهند. همان طور که گفتم در موضوع آبادان اگر پیشگیری صورت می‌گرفت ما با این حادثه تلخ رو به رو نبودیم.

ادامه دارد..

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: