رهبر انقلاب: امام فقط امام دیروز نیست، امام امروز و فردا هم است

رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) با حضور در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

کد خبر: ۱۳۰۸۹۹
۱۰:۴۱ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رهبر انقلاب اسلامی گفتند: امام، روح جمهوری اسلامی است، این روح از جمهوری گرفته شود و مورد بی توجهی قرار بگیرد نقشی بر دیوار باقی نخواهد ماند.

آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سی‌و‌سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد به سخنرانی پرداختند.

گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

- دلمان برای امام و این محفل تنگ شده بود، خدا را شکر می‌کنیم که امسال مجدداً این جلسه پرمعنا تشکیل شد.

- امام، روح جمهوری اسلامی است، این روح از جمهوری گرفته شود و مورد بی توجهی قرار بگیرد نقشی بر دیوار باقی نخواهد ماند.

- شناسایی امام برای نسل جوان از این جهت اهمیت دارد که به آن‌ها کمک می‌کند برای اداره بهینه آینده کشور. امام فقط امام دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هست. امام فقط امام دیروز نیست، امام امروز و فردا هم است. نسل جوان ما که قرار است مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم انقلاب را بر عهده بگیرد، احتیاج دارد با یک نرم افزار واقعی، بتواند راه انقلاب را درست طی کند، احتیاج به نرم افزار مطمئنم و جامع دارد، این نرم افزار که می‌تواند کمک کننده و تحول آفرین باشد عبارت است از درس‌های امام است.

- اولین نکته در باره امام، رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلاب‌هاست. از همه انقلاب‌ها معروف‌تر، انقلاب کبیر فرانسه در ۱۷۸۹ میلادی و بعد، انقلاب شوروی در ۱۹۱۷ است،، اما انقلاب اسلامی از این دو نیز بزرگ‌تر است و این دلایل گوناگونی دارد.

- این دو انقلاب (فرانسه و شوروی) با همراهی مردم پیروز شد، اما بعد از آن مردم هیچ‌کاره شدند و کنار زده شدند و نتوانستند در انقلابی که خودشان با تن و جان خودشان و با حضورشان در خیابان‌ها بوجود آورده بودند، در ادامه آن شرکتی داشته باشند؛ در نتیجه، این دو انقلاب به سرعت از مسیر مردمی اولیه منحرف شد.

- انقلاب اسلامی با حضور و جان مردم به پیروزی رسید، اما مردم کنار زده نشدند؛ کمتر از دو ماه بعد از پیروزی، رفراندوم سراسری مردمی برگزار شد و مردم نظام حکومت را انتخاب کردند. حدود یک سال بعد از پیروزی، اولین رئیس جمهور با رای مردم انتخاب شد و چندماه بعد هم اولین مجلس شورای اسلامی با انتخاب مردم شکل گرفت و تا امروز نزدیک به ۵۰ انتخابات در کشور برگزار شده و مردم خودشان در میدان حضور دارند. امام (ره)، رهبر چنین انقلاب با عظمتی بود.

- انقلاب اسلامی هم به جنبه مادی و هم جنبه معنوی انسان توجه کرده است. امام خمینی رهبر این انقلاب و رهبر نهضتی بود که به این انقلاب انجامید.

- انقلاب را البته مردم به پیروزی رساندند که اگر مردم وارد میدان نمی‌شدند و با فداکاری‌های خودشان و شهید دادن هایشان وارد نمی‌شدند انقلاب پیروز نمی‌شد.

- آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم وابدارد، دست قدرتمند و آن شخصیت پولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست ملیون‌ها انسان را از قشر‌های مختلف وارد میدان کند، در میدان نگه دارد، یاس را از آن‌ها دور کند، جهت حرکت را به آن‌ها تعلیم کند عبارت از خمینی عظیم بود.

ادامه دارد..

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: