تنیس آزاد فرانسه

صعود نادال به فینال پس از مصدومیت دردناک زورف/ رود حریف «رافا» شد

دیدار سخت و نزدیک رافائل نادال و الکساندر زورف در نیمه نهایی تنیس اوپن فرانسه، در حالی نزدیک به تای بریک ست دوم بود که هر دو تنیس‌باز ۳ ساعت باهم جنگیدند، اما این زورف بود که بالاخره اسیر بدشانسی شد و پس از مصدومیت شدید از ناحیه مچ پای راست مجبور به ترک میدان با استفاده از ویلچر و عصا شد.

کد خبر: ۱۳۰۸۸۴
۰۹:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: پس از مصدومیت شدید الکساندر زورف در انتهای ست دوم، تنیس‌باز آلمانی از ادامه بازی انصراف داد و به این ترتیب رافائل نادال راهی فینال تنیس آزاد فرانسه «رولان گاروس» شد.

به نقل از تنیس‌فا، نادال قهرمان سیزده دوره مسابقات در ست اول بعد از نبردی دشوار ۷-۶ پیروز شد. ست دوم بسیار پرافت‌وخیز دنبال شد و بعد از رد و بدل شدن هفت بریک سرویس، زورف توانست ۵-۳ از نادال پیش بیفتد. اما ماتادور مانند ست قبل تسلیم نشد و توانست نتیجه را به تساوی بکشاند. پس از این زورف گیم سرویس خود را حفظ کرد و ۶-۵ پیش افتاد.

اما در گیم دوازدهم هنگامی‌که نادال در گیم سرویس خود ۴۰-۳۰ جلو بود، مچ پای زورف هنگام ضربه فورهند به شکل دلخراشی پیچ خورد و بازیکن آلمانی در حالی که از شدت درد فریاد می‌زد روی زمین افتاد. تیم پزشکی در پی این حادثه به سرعت وارد زمین شد و زورف را روی ویلچر از زمین خارج کردند. او بعد از چند دقیقه با عصا به زمین برگشت و انصرافش را اعلام کرد.

زورف بعد از آنکه روی ویچلر از زمین بیرون برده شد، با عصا به استادیوم برگشت و انصراف خود را اعلام کرد.

رافائل نادال که در زمان مصدومیت زورف او را در زمین همراهی می‌کرد و به او دلداری می‌داد، در پاسخ به سوالی عجیب در مورد مصدومیت پای خود گفت: «ترجیح می‌دهم فینال یکشنبه را ببازم، اما یک پای جدید داشته باشم. با یک پای سالم از زندگی لذت بیشتری خواهم برد. پیروزی زیباست، اما زندگی بسیار مهم‌تر از هر قهرمانی است.»

رود حریف نادال در فینال رولان گاروس

کسپر رودی نروژی با پیروزی ۳-۱ برابر مارین چیلیچ به فینال مسابقات رولان گاروس راه یافت.

این بازیکن ۲۳ ساله به رغم آنکه ست اول را ۶-۳ به حریف باتجربه کروات واگذار کرد، در سه ست بعدی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ و ۶-۲ قاطعانه به برتری رسید تا برای اولین بار راهی فینال یک گرند اسلم شود. رود اولین بازیکن نروژی است که به این مهم دست می‌یابد.

به این ترتیب فینال مسابقات رولان گاروس روز یکشنبه بین رافائل نادال قهرمان ۱۳ دوره و کسپر رود برگزار می‌شود.

جالب آنکه این دو بازیکن تاکنون در مسابقات رسمی با هم روبرو نشده‌اند، اما رود شاگرد آکادمی نادال است و خیلی اوقات با هم تمرین می‌کنند. رود همواره از نادال به عنوان الگوی خود یاد می‌کند.

کسپر در مورد رویارویی با نادال در فینال:

«من با تماشای بازی‌های رافا بزرگ شدم و حالا در فینال باید با او روبرو شوم. رافا همیشه الگوی من بوده است. چه زمانی بهتر از فینال یک گرند اسلم برای اولین رویارویی با او. حداقل او با شاگرد آکادمی خودش بازی می‌کند، امیدوارم که دیدار جذابی باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: