شرکت‌های چاپ کتب درسی حداکثر تا ۱۵ آبان «کاغذ» دارند

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از کمبود کاغذ و بروز مشکلاتی در ترخیص آن از گمرک ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر تا ۱۵ آبان کاغذ داریم و درخواست ما این است که هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتب درسی سال آینده پیش نیاید.

کد خبر: ۱۳۰۳۶
۱۱:۱۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - حیدر تورانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکل تهیه کاغذ برای چاپ کتب درسی سال آتی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری های ما و شخص وزیر از دولت و بانک مرکزی همچنان با مشکل کاغذ برای تولید و چاپ کتب سال آینده روبرو هستیم.

وی افزود: حداکثر تا ۱۵ آبان کاغذ داریم. بخشی از کاغذهای خریداری شده ما در گمرک مانده است، برخی در کشتی است و برخی دیگر هنوز بارگیری نشده است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه دولت کمک کند تا ارزهای لازم و یارانه کتب تعلق بگیرد عنوان کرد: کتب درسی باید حتما بموقع چاپ و آماده شوند تا اضطراب دیر رسیدن کتب درسی در سال آینده دانش آموزان را آزار ندهد.

تورانی ادامه داد: البته علاوه بر نگرانی که بابت تاخیر در چاپ کتب درسی داریم، کارخانه‌های ما نیز با مشکل روبرو می‌شوند زیرا اکنون سه شیفت فعالیت می کنند و اگر تعطیل شوند احتمال بیکاری کارگران وجود دارد.

تورانی تاکید کرد: تمام هم و غم ما تامین به موقع کاغذ است. هر کارخانه‌ای در داخل کاغذ بفروشد ما خریدار هستیم و با کارخانجات خارج از کشور هم در حال رایزنی هستیم و درخواست ما این است هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتب درسی سال آینده پیش نیاید.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: