گزارشگر ویژه سازمان ملل: دارایی بلوکه شده ایران نزدیک به ١٢٠ میلیارد دلار است

آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل با بیان اینکه گزارش ٨ صفحه‌ای بررسی آثار تحریم‌ها علیه مردم ایران در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: دارایی بلوکه شده ایران نزدیک به ١٢٠ میلیارد دلار است.

کد خبر: ۱۲۹۹۳۸
۱۵:۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: دارایی بلوکه شده ایران نزدیک به ١٢٠ میلیارد دلار است. کشور‌های متعددی از تحریم‌های آمریکا تبعیت می‌کنند. برای اینکه به این نتیجه برسیم که تحریم‌ها اثراتی بر بخش‌های کلیدی ایران داشته‌اند اقدامات و تحقیقات زیادی انجام شده است.

نشست خبری گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر بعد از ظهر امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

آلنا دوهان در ابتدای این نشست گفت: من سفری به ایران داشتم برای جمع‌آوری اطلاعات که در آن‌ها استقلال و جامعه‌پذیری مطرح بوده است. گزارش نهایی در شورای حقوق بشر اعلام خواهد شد. از دولت و شورای حقوق بشر ایران برای تسهیل‌گری این سفر تشکر می‌کنم. من با اعضای دولتی، نمایندگان نهاد‌های مدنی و گروه‌های آکادمیک دیدار داشتم.

گزارشگر ویژه سازمان ملل ادامه داد: ایران مشمول دامنه طولانی تحریم‌ها بوده است. آمریکا تحریم‌های مالی را علیه ایران تحمیل کرده و سعی کرده ایران را از نظام مالی جهان منزوی کند. هدف این تحریم‌ها بانک مرکزی ایران بود و نفت و بخش‌های کلیدی ایران مشمول تحریم‌ها شدند. بعد از برجام و قطعنامه ٢٢٣١ تمام تحریم‌های ثانویه از جمله تحریم‌های فناوری برداشته شد. سازمان ملل تلاش کرد از طریق برجام در ایران فعالیت کند. در زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام تحریم‌ها مجددا اعمال شد.

او افزود: دارایی بلوکه شده ایران نزدیک به ١٢٠ میلیارد دلار است. کشور‌های متعددی از تحریم‌های آمریکا تبعیت می‌کنند. برای اینکه به این نتیجه برسیم که تحریم‌ها اثراتی بر بخش‌های کلیدی ایران داشته‌اند اقدامات و تحقیقات زیادی انجام شده است. من نمی‌خواهم به آمار یک بخش خاص اشاره کنم چراکه دامنه این تحریم‌ها خیلی زیاد است. گزارش ٨ صفحه‌ای من در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: