در نشست روساي بهبود روابط كار مناطق نفتخيز جنوب تأكيد شد؛

لزوم شفاف سازي قوانين و‌ آيين نامه هاي حوزه منابع انساني و رفع ابهامات مربوطه

بيست و هشتمين نشست روسا و كارشناسان بهبود روابط كار و امور اجتماعي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب و شركت هاي تابع آن به ميزباني شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان برگزار شد.

کد خبر: ۱۲۹۶۸۹
۱۸:۵۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

 دیدارنیوز | به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مدير منابع انساني اين شركت ضمن عرض خوشامد گويي به ميهمانان جلسه در سخناني اظهار داشت : شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان يكي از وسيع ترين شركت هاي توليد كننده نفت و گاز از نظر حوزه جغرافيايي و عملياتي است كه از واحدهاي فرآورشي با قديمي و جديد براي توليد صيانتي و تكليفي برخوردار است

 

مهندس رضا ورناصري افزود : پراكندگي واحدهاي فرآورشي و قرار گرفتن آنها در مناطق بعضاً صعب العبور باعث گرديده تا مشكلات و معضلاتي براي نيروي انساني بوجود بيايد كه بخشي از اين موارد به سمت بهبود روابط كار و امور اجتماعي سوق پيدا مي كند . 

 

وي ادامه داد : شفاف نبودن برخي قوانين و لزوم روزآمد شدن آنها باعث برخي ابهامات مي گردد كه در اين همكاران مربوطه با مددگيري از تخصص و تجارب گرانبها ي خود اين مشكلات را رسيدگي و برطرف مي نمايند از اين رو ضرورت دارد اين قوانين و آيين نامه مجدداً بازنگري و ابهامات مربوطه با كسب نظر كارشناسان امر مرتفع گردد .

 

مديرمنابع انساني شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان با برشمردن برخي مشكلات ديگر حوزه منابع انساني اين شركت گفت : شفاف نبودن آيين نامه هاي انضباظي كاركنان قرارداد مدت موقت و اركان ثالث – درخواست هاي خارج از رويه و منطق كاركنان جهت انتقال به ساير نقاط – پايين بودن ساختار و رتبه هاي سازماني و لزوم غني سازي آنها – بازنگري در سهميه بومي در جذب هاي آتي بمنظور كاهش و حذف درخواست انتقالي كاركنان غيربومي در همان ابتداي استخدام و ورود به شركت از جمله مواردي هستند كه موجب چالش در حوزه منابع انساني گرديده كه بالطبع همكاران اداره بهبود روابط كار و امور اجتماعي نيز با اين موارد درگير و در تقابل مي باشند.

 

رييس بهبود روابط كار و امور اجتماعي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب نيز طي سخناني گفت : در مديريت بحران اصل بر سلامت مردم است و در بهبود روابط كار با تأسي از اين ديدگاه و عقيده ، اصل بر سلامت كاركنان است . 

خانم تاتيانا نوروزي افزود : در سالهاي اخير وظايف جديد ديگري از جمله پرداخت تسهيلات بانكي با استفاده از ظرفيت هاي نفت كارت – رسيدگي به تخلفات و غيبت هاي طولاني مدت كاركنان قرارداد مدت موقت – معافيت هاي مالياتي كاركنان معلول مشمول قانون – رسيدگي به خانواده كاركنان فوت شده ناشي از ويروس كرونا به علاوه بر وظايف پيشين همكارانم در واحدهاي بهبود روابط كار و امور اجتماعي افزوده شده است . 

 

وي خاطر نشان كرد : به لحاظ كمي ، ساليانه پرونده هاي مختلفي در بهبود روابط كار و امور اجتماعي طرح مي شود كه لازم است اين پرونده ها هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي به نتايج ايده آل و مطلوب ختم شوند . 

در ادامه اين نشست ضمن بررسي مفاد مصوبه صورت جلسه نشست پيشين ، در خصوص مسايل و مشكلات مربوطه از سوي روسا و كارشناسان حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت . 

برچسب ها: خوزستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: