اگر تلاش‌های هلال احمر در حوزه تامین دارو نبود، وضعیت بدتر می‌شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اگر کوشش‌های هلال احمر برای تامین داروی بیماران خاص و صعب العلاج نبود، مشکل کمبود دارو از این هم بدتر می‌شد.

کد خبر: ۱۲۹۳۵۷
۰۹:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدار نیوز: وحید شعبانی  در زمینه کمبود داروی بیماران خاص گفت: هلال احمر وظیفه تامین برخی داروهای خاص را بر عهده دارد اما مجموعه ما نیز علی رغم «بداخلاقی و بی رحمی هایی» که در نظام حاکم بر جهان وجود دارد سعی کرده در این زمینه کمک نماید.

او گفت: اگر این حجم از یاری رسانی در حوزه دارو نبود، فضا به مراتب بسیار بدتر می‌شد زیرا برخلاف شعارهای حقوق بشری اما در حوزه دارو که یکی از اصلی ترین نیازهای درمانی بشر است بسیار «بداخلاقی» می‌شود.

آقای شعبانی یادآور شد که در هر حال مجموعه نظام سعی می‌کند شرایط دارو را به سمت مطلوب ببرد و در فضای عمومی کشور با توجه به تامین واکسن انتظار می رود، اتفاقات خوبی در این خصوص رخ دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین تاکید کرد که در هر حال تا زمان خودکفا نشدن برای ساخت هر دارویی سعی می‌شود، از خارج تامین گردد.

مقامات کشوری بارها نظام بین الملل را به دلیل تحریم‌های دارویی و جانباختن شهروندان ایرانی به نقض فاحش حقوق بشر متهم می‌کنند.

اگرچه مقامات آمریکایی همواره ادعا دارند، به لحاظ دارویی ایران ترحیم نیست.

اما تحریم‌های بانکی عملا واردات دارو را با سختی مواجه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: