گفتگوی مکرون و پوتین درباره اوکراین؛ نگرانی از وضعیت ماریوپول و دونباس

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت شهر‌های ماریوپول و دونباس ابراز کرد.

کد خبر: ۱۲۸۸۳۲
۱۰:۱۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور فرانسه و روسیه سه شنبه بیش از ۲ ساعت با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به نقل از پاریزین، این تماس بعد از گفتگوی مکرون و همتای اوکراینی‌اش، ولودیمیر زلنسکی صورت گرفت. از ۲۹ مارس تا کنون این اولین گفتگوی تلفنی روسای جمهور فرانسه و روسیه به شمار می‌آید.

مکرون در این گفتگو نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت شهر‌های ماریوپول و دونباس ابراز کرد.

رئیس جمهوری فرانسه از ولادیمیر پوتین خواست تا اجازه دهد تخلیه افراد از مجتمع عظیم متالورژی آزوفستال اوکراین در ماریوپول، در جنوب شرقی اوکراین ادامه یابد.

بر اساس بیانیه کرملین، پوتین ضمن متهم کردن نیرو‌های اوکراینی به ارتکاب جنایات جنگی عنوان کرد که غرب می‌تواند با اعمال نفوذ خود بر کی‌یف و همچنین با توقف عرضه تسلیحات به اوکراین، این جنایات را متوقف کند.

پوتین همچنین اتحادیه اروپا را به "نادیده گرفتن" جنایات کی‌یف متهم کرد.

روابط فرانسه و روسیه از آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه تیره شده است. با وجود این بحران، امانوئل مکرون در چندین نوبت قبل و بعد از شروع درگیری، با ولادیمیر پوتین صحبت کرده تا به دنبال راه حلی باشد، اما این مذاکرات تاکنون موفقیت آمیز نبوده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: