نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی اقامه شد

نماز باشکوه عید سعید فطر در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا (ع) به امامت آیت الله علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه شد.

کد خبر: ۱۲۸۷۵۸
۰۸:۴۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: مقارن با اول ماه شوال، نماز باشکوه عید سعید فطر در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) به امامت آیت الله علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه شد.

این آیین معنوی از ساعت ۶ صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از بیان احکام دینی راجع به استهلال ماه و پرداخت فطریه توسط حجت الاسلام و المسلمین رضوی نسب، از ساعت ۶:۴۵ نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی؛ امام جمعه مشهد و با حضور پرشور و باشکوه مردم متدین مشهد و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر اقامه شد.

به دلیل حضور گسترده زائران و مجاوران در این آیین معنوی این فریضه الهی در رواق‌های مبارکه امام خمینی (ره) دارالمرحمه، دارالحجه، شبستان‌های مسجد گوهرشاد و صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و بست‌های نواب صفوی، شیخ طوسی و شیخ طبرسی برگزار شد.

امروز همچنین آیین نقاره نوازی طبق سنت دیرینه که صبح روز عید نواخته می‌شود، توسط خادمان حرم مطهر رضوی طنین انداز شد و فرا رسیدن این عید بزرگ را به زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) تبریک گفت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: