آستین: آمریکا در جنگ نیابتی با روسیه نیست

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت او معتقد نیست درگیری در اوکراین یک جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه است. با وجود میزان کمک‌های امنیتی ارائه شده به اوکراین، آستین اصرار داشت که درگیری به یک جنگ نیابتی تبدیل نمی‌شود.

کد خبر: ۱۲۸۲۷۲
۰۸:۲۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: رئیس پنتاگون تبدیل درگیری اوکراین به جنگ نیابتی را تکذیب کرد و گفت آمریکا با روسیه نمی‌جنگد.

به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت او معتقد نیست درگیری در اوکراین یک جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه است.

کاخ سفید پیشتر روز سه شنبه اعلام کرد از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در فوریه آغاز کرد، ایالات متحده حداقل ۳.۷ میلیارد دلار برای حمایت از دفاع اوکراین اختصاص داده است و حداقل ۳۰ کشور دیگر نیز ۱.۳ میلیارد دلار دیگر را پرداخت کرده‌اند.

آستین در مصاحبه به فاکس نیوز گفت: ما با روسیه درگیر نیستیم. اوکراین در حال مبارزه با روسیه است.

با وجود میزان کمک‌های امنیتی ارائه شده به اوکراین، آستین اصرار داشت که درگیری به یک جنگ نیابتی تبدیل نمی‌شود.

آستین در پاسخ به این سوال که آیا درگیری در اوکراین ممکن است به یک جنگ نیابتی تبدیل شود، گفت: اینطور نیست، این به وضوح نبرد اوکراین است. همسایگان و متحدان و شرکای اوکراین در تلاش هستند تا مطمئن شوند که آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند در اختیار دارند.

روز یکشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و آستین اعلام کردند که ایالات متحده ۷۱۳ میلیون دلار کمک نظامی خارجی به اوکراین و بیش از ۱۲ کشور دیگر برای خرید تسلیحات جدید یا جبران تسلیحات ارائه شده به اوکراین ارائه خواهد کرد. از این بسته حدود ۳۲۲ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد یافت. این علاوه بر کمکی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک امنیتی ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر به اوکراین ارائه می‌کند. وزارت دفاع گفت بسته کمک امنیتی جدید ایالات متحده شامل ۷۲ هویتزر، ۱۴۴۰۰۰ گلوله توپخانه، بیش از ۱۲۱ پهپاد تاکتیکی و همچنین قطعات و تجهیزات دیگر خواهد بود.

روسیه در ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک برای محافظت در برابر تشدید حملات نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هدف از این عملیات ویژه که زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد، «غیر نظامی و غیر نظامی» اوکراین است. مسکو گفته است که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد. کشور‌های غربی تحریم‌های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: