شیبا و دوج کوین یک دلاری؛ رویا یا واقعیت؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده، ارزش بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده است.

کد خبر: ۱۲۸۲۵۳
۱۵:۴۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

 

بر اساس بررسی‌های انجام شده، ارزش بازار ارزهای دیجیتال در سال 2017 حدود 18 میلیارد دلار و در سال 2022 به بیش از 2 تریلیون دلار رسیده است. این آمار به‌راحتی مشخص‌کننده این موضوع هستند که پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش سرمایه گذاری سودده افزایش یافته است. گرچه درصد عمده‌ای از ارزش این بازار به دلیل سرمایه گذاری در دارایی‌های محبوب مانند بیت کوین و اتریوم است، اما میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا اینو نیز در رشد این بازار تاثیر به سزایی داشته‌اند.

 این دو میم کوین، از جمله رمز ارزهایی هستند که قیمت و ازرش آن‌ها تا حد زیادی به نظرات اینفلوئنسرها بستگی دارد. درواقع زمانی که اینفلوئنسری در خصوص یکی از دو دارایی اظهار نظر می‌کند، باید منتظر تغییر قیمت آن‌ها بود. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ، از دوج کوین و شیبا برای سرمایه گذاری و یک نوع روش پرداخت استفاده می‌کنند. در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز شیبا اینو برابر با 0.00002 و قیمت دوج کوین 0.12 دلار است آیا این دو ارز می‌توانند به قیمت‌های باور نکردی همچون 1 دلار یا بیشتر برسند؟ در این مقاله پتانسیل این دو ارز برای رشد را بررسی می‌کنیم.

 

دوج کوین: ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، حتی بر قوی‌ترین اقتصادهای جهان نیز تاثیر گذاشت. از دست رفتن بسیاری از مشاغل و افزایش مشکلات اقتصادی تمامی مردم در سراسر جهان، موجب آن شد که انگیزه افراد برای سرمایه گذاری در بازارهای سودده، بیش از پیش افزایش یابد. ارزهای دیجیتال، از جمله بازارهای مالی بودند که توجه بسیاری را به خود جلب کردند. اما نکته جالب در خصوص این بازار، ظهور و رشد ناگهانی رمزارزهایی بود که تغییرات قیمتی شدیدی داشته و انگیزه افراد برای یک شبه پول‌دار شدن را بیشتر کردند!

دوج کوین، توسط بیلی مارکوس (Billy Markus) در سال 2013، با هدف سرگرمی و تمسخر ارزهای دیجیتال ایجاد شد! در سال جاری (2022)، این ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود 16 میلیارد دلار و سودآور چندهزار درصدی، علی رغم افت قابل توجه طی ماه‌های گذشته، به‌عنوان چهاردهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در جهان ثبت شده است.

دوج، یکی از رمزارزهای محبوب ایلان ماسک است که توییتهای وی در خصوص این دارایی دیجیتال، در افزایش قیمت رمز ارز دوج تاثیر به‌سزایی داشته است.

 

آیا ارتش شیبا می توانند قیمت این ارز را به 1 دلار برسانند؟

شیبا اینو، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در آگوست 2020 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام "ریوشی" ایجاد شد. اسم و نماد این ارز دیجیتال، از نژاد سگ ژاپنی که اتفاقا نماد Dogecoin نیز هست برگرفته شده است. در اکتبر 2021، قیمت خرید شیبا اینو بیش از 240 درصد افزایش یافت؛ اما در پایان همان ماه 55 درصد از ارزشی که کسب کرده بود را از دست داد. شیبا اینو در شبکه‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن حضور داشته و از روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای جلب نظر افراد استفاده می‌کند؛ روشهایی که تا به اینجا در افزایش قیمت آن مؤثر بوده‌اند. شیبا اینو با تبلیغات و اقدامات درست موفق شد توجه افکار عمومی را به خود جلب کند.

به‌عنوان مثال چندی پیش، Shiba Inu به Binance Custody اضافه شد. بر اساس آنچه که FX Stree اعلام کرد: "اضافه شدن شیبا اینو به Binance Custody یک نقطه عطف کلیدی برای این ارز دیجیتال است." طبق گزارش CoinMarketCap، این خبر باعث شد که قیمت شیبا اینو 7٪ قبل افزایش پیدا کند. به گفته Fool، تنها شانس شیبا اینو برای رسیدن به قیمت یک دلار، سوزاندن تعداد زیادی از کوینها به صورت یکجا است.

 در حال حاضر 549 هزار میلیارد توکن SHIB در بازار در حال گردش است. Bigger Entertainment از سوزاندن 370 میلیون SHIB در روز ولنتاین خبر داد، اما این مقدار برای افزایش قیمت شیبا اینو کافی نبود. علاوه بر این، Shiba Inu بر پایه اتریوم ساخته شده است و می‌تواند در آینده برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز مورد استفاده قرار گیرد. برخی از تحلیلگران معتقد هستند که اگر متاورس Shibarium در سال 2022 عرضه شود؛ احتمالا شاهد افزایش قیمت ناگهانی این دارایی باشیم. با این حال، نمی‌توان چندان به این موضوع امیدوار بود؛ زیرا رمزارزهای دیگری مانند Decentraland و Sandbox در حال حاضر در این فضا حضور دارند و مشخص نیست که Shibarium چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد.

با توجه به اعداد و ارقامی که در بخش‌های قبل گفته شد، دوج کوین و شیبا اینو، شانس کمی برای رسیدن به یک دلار . گرچه به نظر نمی‌رسد که قیمت دوج کوین و شیبا اینو هرگز به 1 دلار برسد، اما واقعیت این است که هر دو در تلاش برای به تحقق پیوستن این محال هستند!

 

آیا دوج کوین به یک دلار می رسد؟

از زمانی که قیمت Dogecoin در ماه می 2021 به بالاترین حد خود یعنی تقریبا 0.7 دلار رسید، با وجود اینکه شرکت‌هایی مانند تسلا و تیم آن را به‌عنوان نوعی پرداخت می‌پذیرند، قیمت آن به 0.15 دلار سقوط کرد.

وضعیت نوسانات قیمت شیبا اینو نیز تا حد زیادی شبیه به دوج کوین است. حداکثر قیمت شیبا اینو به 0.00008 دلار رسید، اما مدتی بعد به 0.000027 دلار سقوط کرد، یعنی دو سوم کمتر از حداکثر قیمت. برای آنکه قیمت شیبا اینو به ترتیب به 1 سنت و 1 دلار برسد، باید حداقل 37000 و 10000 درصد رشد قیمت داشته باشد! به همین دلیل، به نظر می‌رسد که دوج کوین شانس بیشتری نسبت به شیبا برای رسیدن به 1 دلار را داشته باشد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: