استاندار خوزستان در دیدار با معاون وزیر صمت:

مشکلات صنایع در ستاد رفع موانع تولید بررسی می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۸۹۰ واحد صنعتی در بخش صنایع کوچک در استان گفت: در جلسات ستاد رفع موانع تولید مشکلات صنایع دسته‌بندی و بر اساس اولویت بررسی و برای حل آن‌ها کمک می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸۲۵۱
۱۵:۳۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز | به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، امروز دوشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه علی مهدی‌پور سرپرست جدید شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، اخلاق محمدیان مدیرعامل قدیم، نظری مدیرکل صمت استان و علی رسولیانمعاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با استاندار خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار خوزستان در این دیدار با اشاره به اول بودن کشاورزی استان در کشور و ظرفیت منابع نفت و گاز اظهار کرد: در بخش صنایع کوچک نیز یک‌هزار و ۸۹۰ واحد در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ واحد غیر فعال و نیمه فعال در استان داریم، افزود: باید در کنار یکدیگر و با هم‌افزایی از ظرفیت‌های استان در جهت راه‌اندازی این واحد‌ها استفاده کنیم.

خلیلیان در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: برخی از این واحدها مشکلاتی مانند مواد اولیه دارند که با افزایش سهمیه آن‌ها و بدون سرمایه‌گذاری می‌توان تولید را افزایش و اشتغالزایی کرد.

وی برخی دیگر از مشکلات صنایع را بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی دانست و بیان کرد: اقساطی کردن، بخشش در دیرکرد بازپرداخت تسهیلات و کمک به ورود نقدینگی به صنعت می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید، گفت: مشکلات صنایع در این ستاد دسته‌بندی و مشکل هر کدام زودتر قابل حل بود در اولویت قرار داده و برای رفع آن بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضا برای توسعه صنایع زیاد بوده و بفکر زمین و زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع هستیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت و دیگر شرکت‌ها نیز به سمت دانش‌بنیان شدن و تولید دانش‌بنیان حرکت کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: